2007 Cbr 600 Rr

Penguin skrev:
2474922 Hämtat från Hondamc.se:

CBR 1000 RR:
Vit_800.jpg


Svart_800.jpg

Såg potential i båda bilderna.. Gjorde en kompromiss som jag tycker det ska va! Denhär vill jag ha!!:tummenupp
 

Bifogat

  • cbr1000mod.jpg
    cbr1000mod.jpg
    135.9 KB · Visningar: 287
jag tycker nog att 05an och 03-04 är snyggare på cbr600rr, speciellt 05an med guldfärgade USD dämpare
 
Fan!

Jag som trodde Jag var färdig med CBR1000 men nu när Jag såg den blå,vit,röda så inser Jag att Jag måste ha en sådan!
Blue_F skrev:


BCR600 såg trist ut, ZX6R var ful men inte fullt så ful som tidigare modeller, de kanske har tagit till sig kritiken?

[edit:] Fan, kawan är faktiskt riktigt tuff! Jag har avskytt kawwa både 6R och 10R från 03 eller när de var de började med barbapappalooken. Den nya 6:an är riktigt fin, smalare och välavvägd.:tummenupp
 
Last edited:
då kan väl kawa passa på att designa om 10:an.. 06:an var ju ingen förbätttring direkt..
 
Fastman skrev:
2489505 Synd att honda tittar på yamaha som e den absolut fulaste hojen i klassen!!

det är du nog ensam i vårt nu kända universum att tycka! Nya R6 är det enda som skulle kunna få mig att slå till på en 600.
 
Teo skrev:
2494040 Ska vi skippa team blåvit gixxer nästa sommar och bli team CBR-retro -07? :yoparty
Lätt! Tänk, vilken vacker syn. En duo längs Nynäsvägen endast på det bakre hjulet.
 
Hittar ingen tråd om '07:ans CBR1000. Men här är hur den ser ut med Repsollack.
 

Bifogat

  • cbr1000rr_repsol_1.jpg
    cbr1000rr_repsol_1.jpg
    56.5 KB · Visningar: 116
  • cbr1000rr_repsol_2.jpg
    cbr1000rr_repsol_2.jpg
    55.5 KB · Visningar: 73
  • cbr1000rr_repsol_3_01.jpg
    cbr1000rr_repsol_3_01.jpg
    56.5 KB · Visningar: 69
  • cbr1000rr_repsol_4.jpg
    cbr1000rr_repsol_4.jpg
    48.3 KB · Visningar: 85
  • cbr1000rr_repsol_5.jpg
    cbr1000rr_repsol_5.jpg
    56.8 KB · Visningar: 67
Swedie skrev:
2474093 Kawasaki gör fel med att visa för mycket "hud" fram på hojen. Tycker det liknar R7ans lysen lite.

mjaa, Hondan liknar ju R6.an så det skriker om det så det kvittar =):tummenupp
 
Motoreffekt Yamaha R1 -07:
Utan trycksatt luftintag: 132,4 kW (180 hk) / 12.500 rpm / Med trycksatt luftintag: 139 kW (189 hk) / 12.500 rpm :D

Någon som sett spec på Honda - Kawasaki - Suzuki? :hoppa
 
RR_06 skrev:
2530992 Motoreffekt Yamaha R1 -07:
Utan trycksatt luftintag: 132,4 kW (180 hk) / 12.500 rpm / Med trycksatt luftintag: 139 kW (189 hk) / 12.500 rpm :D

vid vilken fart (=tryck) då?
eftersom luffarturbo ger 3% vid 300 kmh så får man väl de där
5% någonstans när man ligger över 400 km/h

glöm japanska datablad och konstatera att det är tillräckligt med hästar
om det inte är dragracing som gäller,
och då bör man ha något med längre hjulbas.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top