2006: Hondas år i Moto-GP?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
sandstream skrev:
En sak som många glömmer när det "gnäller" på svenska tidningar är att de är som musskitar jämfört med de engelska och amerikanska tidningarna.
Vore intressant att se lite statistik på hur många som jobbar med de största engelska och amerikanska tidningarna jämfört med tex svenska Bike.

30-40 anställda bör ju hinna med lite mer än 5-6 st.

Det var väl bara Stalin som trodde att även kvantitet var en form av kvalitet? ;)

Som sagt, det behöver inte innebära att den journalistiska kvalite´n skulle behöva gå ner bara för att de är få på bike. (eller nån annan svensk tidning)
Jag menar, det de skriver på bike här hemma, gör de ju tillsammans med bike norge och finland så tillsammans är de iaf ett tiotal kärnverksamma med ett lika stort koppel frilans/hangaround/gästskribenter så nog finns bredden.

Nu låter det lite magsurt att säga att den journalistiska kvalite´n är dålig på vissa tidningar i sverige, särskilt som jag sökte ett jobb där tidigare utan att få det ;). Men det är inte så det ska läsas, utan det jag säger ÄR att det alltid handlar om profilering, och oavsett antal reportrar och din slutsats om kvalite´n därav sandstream, så vill jag vända på det och säga att de utrikiska tidningarna KAN smalna av och kona in på ETT område mer, just för att de har en större PUBLIK = mer och fler nischer som ändå räcker som publicistiskt underlag.
Det finns motorjournalister som jag verkligen har som förebilder och idoler själv här i sverige, som kan sy ihop säcken på ett fiffigt vis, men de kan nästan räknas på ena handens fingrar. Två av dem jobbar just på bike. Sen får givetvis Jan Leek en plats i hjärtat, även om det numera handlar om motoristiska betraktelser från en relativt hög höjd med liten detaljupplösning på tekniken, men desto mer hjärta och hjärna, för att nämna någon.

I Sverige, eller norden måste ju många diversifierade munnar mättas för att över huvud taget få upplagorna att gå ihop.
Så det är klart att man tycker att journalistiken är lite som bofinken då! :lol D.v.s anpassningsbar för den breda massan.

Sen att vi nördar vill ha ett sextonsidigt reportage om brembos tankegångar vid utformningen av GP-bromsok och kolfiberskivor är ju sött som f-n, men skapar väl inga kioskvältare i det här landet...

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back