2006-05-01-[Bilder] Reclame the city

Werzion skrev:
2132886 http://www.badtoy.se/images/2006-05-01-reclaim-the-city/photos/photo42.jpg

http://www.badtoy.se/images/2006-05-01-reclaim-the-city/photos/photo43.jpg

och där kan vi börja placera lite välplacerade gummikulor.

"extra härligt" att dessa individer inte ens kan stå för sina åsikter utan maskerar sig... TRAGISKA INDIVIDER!

Ja, jag håller med, klart att man ska skjutas/få stryk om man maskerar sig. Eller inte.

Bamse79 skrev:

Nu kommenterade jag iofs bilderna som BadToy tagit. Verkar ju inte varit fråga om några Gbg-kravaller i vilket fall som helst. Och av de 2.4 miljoner som nämns som kostnad för dagen är ju den klart övervägande delen kostnaden för polisinsatsen, inte direkta kostnader för skadegörelse.

WestW skrev:
2132165 Slödder som inte kan sköta sig förtjänar stryk :fakta

Hade du också hjälm på dig?
Verkar ju livsfarligt att traska runt bland det där packet med dyra kamera grejer.

Nä ingen hjälm *S* Men Filmkillen hade både Hjälm & skydsväst & det var ganska smart med tanke på att dom både kasta glasflaskor & ficklamps batterier

//Simon

Kommunistkräk. Klipp er och skaffa ett jobb.

Reclaim the streets - kör bil på gågatorna

Werzion skrev:
2132886 http://www.badtoy.se/images/2006-05-01-reclaim-the-city/photos/photo42.jpg

http://www.badtoy.se/images/2006-05-01-reclaim-the-city/photos/photo43.jpg

och där kan vi börja placera lite välplacerade gummikulor.

"extra härligt" att dessa individer inte ens kan stå för sina åsikter utan maskerar sig... TRAGISKA INDIVIDER!

Var det inte prat om att det skulle bli förbjudet att maskera sig i en demostration? Eller har det runnit ut i sanden...?

Coola Ola skrev:
2132938 Och av de 2.4 miljoner som nämns som kostnad för dagen är ju den klart övervägande delen kostnaden för polisinsatsen, inte direkta kostnader för skadegörelse.

ecksackt ,och fengelser skule va grattis om man stengde dom !!!!!1111

skert skrev:
2134131 Var det inte prat om att det skulle bli förbjudet att maskera sig i en demostration? Eller har det runnit ut i sanden...?

Det var säkert prat om att man inte fick slå sönder skyltfönster också men det verkar ju ha runnit ut i sanden.

Markus skrev:
2134149 ecksackt ,och fengelser skule va grattis om man stengde dom !!!!!1111

Gick du i första eller andra ledet?

Markus skrev:
2134149 ecksackt ,och fengelser skule va grattis om man stengde dom !!!!!1111

Och om alla slutade betala skatt så skulle världens problem lösas genom ett trollslag!

Jag tro att en svämtunna full med grispiss hade fått dom mest förhärdade reclaimarna att gå hem till mamma och be om pengar till ny kläder!

Reclaim the streets, odla potatis på Sveavägen.... :3freak

Nästan så att det borde få betala polisbevakningen av sina demonstrationer på samma sätt som festivaler har börjat få göra tycker jag. Inge deg inge demonstration. För det hela brukar väl börja med att de söker tillstånd...

[Akryl]*Amid skrev:
2134443 Nästan så att det borde få betala polisbevakningen av sina demonstrationer på samma sätt som festivaler har börjat få göra tycker jag. Inge deg inge demonstration. För det hela brukar väl börja med att de söker tillstånd...

Eller som motorcykelträffarna får göra....
På bikemeet krävdes ju att en helikopter flög över området och bevakade, på arrangörens bekostnad...

[Akryl]*Amid skrev:
2134443 Nästan så att det borde få betala polisbevakningen av sina demonstrationer på samma sätt som festivaler har börjat få göra tycker jag. Inge deg inge demonstration. För det hela brukar väl börja med att de söker tillstånd...
Nu är det väl så, om jag fattat det hela rätt, att ingen avstår från en demonstration för att de inte får tillstånd. Polisen har däremot tydligen mer rättigheter och möjligheter att kontrollera en demontration som har tillstånd om jag förstod min polisvän rätt. Hur fattade jag dock inte riktigt men bl.a harde då möjligheter att ha en dialog med organisatören samt bättre möjligheter att förbereda sig. :pannkyss Kan vara svårt att kalla in ett par hundra poliser på övertid för en demonstration som de bara hört talas om via internett. Så om jag förstod det rätt så vill polisen att de får tillstånd.
Förresten hur skulle man göra om demonstrationen blir angripen av motståndare utan tillstånd? Vem ska betala?? Kunde vara en kul tnake på första maj!
Sedan är ju demonstartionsrätten grundlagsskyddad...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg