2005 Wsbk R1

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
Andrew PItts nya Ride 2005, snygg i svart!

Bifogat

• R1racer.JPG
    R1racer.JPG
    59.6 KB · Visningar: 519
Nyteknik skrev:
Snygg. Men ser inte speciellt mer exotisk ut än något man skulle kunna se utanför MacDonald´s.
Oj, att du som kör en så pass ful hoj o säger att den är snabb tycker att utseende ska bestämma om den ser snabb ut är ju bara lite roligt. :lol

Min hoj ska se ut som en påse skit nästa år, men den ska gå fort ändå :hihi .. hoppas jag

Nyteknik skrev:
Snygg. Men ser inte speciellt mer exotisk ut än något man skulle kunna se utanför MacDonald´s.
Precis! Tanken med Superbike är att sälja vanliga hojar i slutänden!

emullo skrev:
Läcker...

Men MÅSTE dom oxå ha termignoni system ?

Belgarda Yamaha/Yamaha Italia har ju alltid haft Termignoni på sina R6:or och det är ju det teamet som sköter Yamahas SBK-satsning så det är ganska väntat.

Swedie skrev:
blubb blubb. Käkar piller just nu. :tungan Men iaf. Bara för att en hoj är ful så.. äh. skitsamma =) vi båda vet det. tetas bara.

Jag skrev ju att den var snygg. Men inte speciellt mycket läckrare än Kalle Kulas R1:a.

Vad skrev du? Att min hoj är ful?

Nyteknik skrev:
Det hindrar inte att en WSBK-hoj ser djävulskt avancerad, dyr och läcker ut. Kanske gör en ball lack mer än man kan tro.

Rätt många VM-team brukar köra med olackade kolfiberkåpor på försäsongen.

Men denna ser ju bara ut att ha framskärm i kolfiber. Resten mattsvart lack? Ser inte hightec ut för mig.. "Wannabe VM-team med kolfiberkåpor men fick köpa glasfiber å lacka istället" :va

Snygg men ingen ball lack för min smak..

emullo skrev:
Läcker...

Men MÅSTE dom oxå ha termignoni system ?

va fan en r1 med "ducce" blås. Nåja något måste stackars jappsen göra för italienarna sopar banan med dom annars. :D

Vi får väl se hur snygg den blir med sponsordekaler på, för jag antar att de inte tänker behålla den sådär, eller är det det ni menar?

Akesson skrev:
Andrew PItts nya Ride 2005, snygg i svart!

Allt är Ravetrancers fel! Det var han som startade den här customsporthojstrenden. Nu ska alla pimpa till hojarna. Slipon. Lightlids. Ensitskuts. Miniregskylt. Bort med backspeglarna. Guldfälgar. Miniblinkersarna är så små att de inte syns. Kolfiberstänka. Guldfärgade gaffelben.

Faktiskt ser den väldans snygg ut sådär, bara svart. Lite depprock liksom. The Cure. Vild ungdom. Ångest. Psykiska besvär. Knark. Synd bara att den kommer se ut som ett tivoli när Mattiasfolket har kletat ner den med sponsordekaler och siffror.

Axxexs skrev:
Rätt många VM-team brukar köra med olackade kolfiberkåpor på försäsongen.

Men denna ser ju bara ut att ha framskärm i kolfiber. Resten mattsvart lack? Ser inte hightec ut för mig.. "Wannabe VM-team med kolfiberkåpor men fick köpa glasfiber å lacka istället" :va

Snygg men ingen ball lack för min smak..

Jag menade att den kanske ser mer ut som en racer när den får ball lackering; högljudd och med en massa dekaler.

Nyteknik skrev:
Det hindrar inte att en WSBK-hoj ser djävulskt avancerad, dyr och läcker ut. Kanske gör en ball lack mer än man kan tro.
Vad jag menar är att de ska se ut som gatversionen så mycket som möjligt, då blir den lättare och sälja och det är liksom meningen med den här klassen. I MotoGP kan de forska fram de extremaste grejerna.

sandstream skrev:
Vad jag menar är att de ska se ut som gatversionen så mycket som möjligt, då blir den lättare och sälja och det är liksom meningen med den här klassen.

Det är klart att hojarna ser ut som "gatversionen" eftersom det är dessa man tävlar med; om än modifierade. Men denna såg ju inte direkt racemässig ut. Utan som Teddy skriver; som en hallickhoj för korvkiosken.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025