2005 R1 vs GSX-R 1000 = walk over

Är hela Sporthoj.com bleven ett posörgäng?

Om ni tycker Gixxern är så ful är jag övertyckad att ni kan få hembesök av The Faboulous Five (Fantastiska Fem), som kan hjälpa lite med ert problem :rolleyes:

//Ronni

Avgas...

Zeb_Macahan skrev:
Om man moddar bort ljuddämparen så blir hojen snygg.

Apropå ljuddämparen: Det är väl helt enkelt så att dom började skissa på en megafon ála motoGP.

//jaG

På det gamla goda 80-talet så fanns det ett 4-1 som många körde
med. Det hette ALFA och var mer el mindre ett rakt rör(lite tjockare ljuddämpat) som slutade efter fotpinnen. Ett moddat sånt skulle sitta fint.
Men ... det var bland det mest högljudda och osofistikerade systemet !

RacerKeld skrev:

Om ni tycker Gixxern är så ful är jag övertyckad att ni kan få hembesök av The Faboulous Five (Fantastiska Fem), som kan hjälpa lite med ert problem :rolleyes:

//Ronni
Smaken är ju olika, vad är man om man inte är sk posör då?
Racingåkare som håller fullt jämt?

Silwer skrev:
Eller kanske en som åker hoj för att det är roligt och inte att posera utanför den lokala mojen...

Silwer skrev:

Någon som uppskattar köregenskaper(motor, chassi, förarmiljö,känsla) mer än utseende...kanske!!

Det kvittar vad ni säger, märkes-huliganer kommer alltid att finnas.
Om GSX-Ren blir sämst i alla testar så kommer den fortfarande vara bäst. För att det är fel test, inget vägtest, inget bantest osv osv
Likaså gällande R1 å Kawasaki

Kolla på hur många som föredrar R1an som kör R1 och likaså gällande GSX-R

edit: Om jag skulle köpa en hoj för 130 lakan så spelar utseendet trots allt ganska stor roll

Visst ljuddämparen är kanske inte det snyggaste de har gjort genom historien men den är annorlunda.
Men det trevliga är ju 178 hk / 165 kg om det stämmer :hoppa

Nyteknik skrev:
Man undrar hur formgivarna på Suzuki kunde känna sig nöjda när de jämförde sin nya skapelse med R1.
Ja, varför skulle de inte vara det :confused:

R1:an är inte helt lyckad i designen, den ser tillplattad ut, som om nån har tryckt till den uppifrån. Visst är den snygg, men ingen fullträff.

Nya R1000 ser ut som en Suzuki, vilket tilltalar dem som gillar suzukilooken men naturligtvis inte dem som inte gillar den. Vad är det att tjafsa om?

RacerKeld skrev:

//Ronni
vadå posörgäng, e det inte kul om man gillar sin hoj till utseendet eller?

Som denna, den gillar jag:)

Bifogat

• R1-2004.jpg
    R1-2004.jpg
    92.7 KB · Visningar: 103
Nyteknik skrev:
Man undrar hur formgivarna på Suzuki kunde känna sig nöjda när de jämförde sin nya skapelse med R1.
Finns det inga mer högupplösta bilder? Så man kan syna ordentligt på skönheterna?

Chefen Alabama skrev:
Eller kanske en som åker hoj för att det är roligt och inte att posera utanför den lokala mojen...
öh jaha, jag har fått intrycket att alla som inte kör outlaw är posörer eftersom de inte utnyttjar resurserna i hojen?
När det gäller utseendet på hojen ser jag inget negativt om hojen är snygg :confused:

Bingo skrev:
Nya R1000 ser ut som en Suzuki, vilket tilltalar dem som gillar suzukilooken men naturligtvis inte dem som inte gillar den. Vad är det att tjafsa om?

Att smaken är delad innebär inte att den inte går att diskutera.

Däremot måste man kunna turkiska för att kunna läsa en bok som är skriven på turkiska. Man får svårt att bedöma/beskriva smaken på ett vin om man är van att dricka Pripps blå.

Om nästa års upplaga av GSX-R 1000 finns mer att säga än att den är ful eller snygg. Man kan kalla det för tjafs men då förstår jag inte vad man har på ett diskussionsforum att göra.

Silwer skrev:
öh jaha, jag har fått intrycket att alla som inte kör outlaw är posörer eftersom de inte utnyttjar resurserna i hojen?
När det gäller utseendet på hojen ser jag inget negativt om hojen är snygg :confused:
Nej men personligen tycker jag inte att utseendet är det viktigaste, men alla är vi olika...

Nyteknik skrev:
Att smaken är delad innebär inte att den inte går att diskutera.

Däremot måste man kunna turkiska för att kunna läsa en bok som är skriven på turkiska. Man får svårt att bedöma/beskriva smaken på ett vin om man är van att dricka Pripps blå.

Om nästa års upplaga av GSX-R 1000 finns mer att säga än att den är ful eller snygg. Man kan kalla det för tjafs men då förstår jag inte vad man har på ett diskussionsforum att göra.

men 3 trådar?!?

Alla har fattat att du inte gillar nya R1000 nu!! Fortsätt i dina gamla trådar istället!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025