2005 R1 vs GSX-R 1000 = walk over

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Man undrar hur formgivarna på Suzuki kunde känna sig nöjda när de jämförde sin nya skapelse med R1.

Bifogat

• r1vsgsxr1000.jpg
    r1vsgsxr1000.jpg
    125.5 KB · Visningar: 1,147
Last edited:
GSX1000 03/04 som är en av de absolut snyggaste sporthojarna.
...och sen kommer man med detta ???
Hoppas det är fejkbilder och slutresultatet ser bättre ut.

Bild: GSX1000R 03/04

Bifogat

• 2004-suz-g1spec-2.jpg
    2004-suz-g1spec-2.jpg
    121.4 KB · Visningar: 438
Last edited:
Inget tvivel om att Gixxern går bra som satan och linjerna är rätt justa fast den är lite diskret typ med undantag för ljuddämparen som ser ut som jag vet inte vad. Har utvecklarna och designteamet tagit syra eller?

R1an är bra mkt mer fräsig, visar lite mer av tekniken vilket gör den mer rejsig är min åsikt. Lite mer muskler.
R1an visar ju pjåår high tech showoff.

/Nitrous

Men ljuddämparen alltså, seriöst.. ser ju ut som en tjeckisk 2L coca cola flaska som någon trampade till lite på och sen satte färg på.
Tycker att det ser riktigt förjävligt ut :kocko

/Nitrous

Men hallå hur tror ni den går då?? "gamla" modellen är ju fortfarande konkurenskraftig. Att vi är ovana med utseendet kommer vi nog över...

Nya GSXRLitern är sammanfattat snyggare än föregångaren i min smak...har ALDRIG klarat av Hayabusa-lyset som de började med för något år sen, det nya som 750 och 600 hade förra året och som litern nu har är MYCKET snyggare!
De nya linjerna, speciellt bakdelen är också snyggare än den gamla, och ljuddämparen...tja, det är iaf. mer MotoGP stuk över den (även då MotoGP inte har någon dämpare längre, men när de hade!)....me like it! :tummenupp

tror nog en hel del kommer köpa hojen endast för hur "bra" den nu går. Vissa vill ju faktiskt köpa sig bättre tider (rakt fram iaf).

Det är väl bara kul att inte alla hojarna ser likadana ut,tycker iofs att rettan har ett vassare utseende..

Om man moddar bort ljuddämparen så blir hojen snygg. Dock så är min R-1000 snyggare. Å andra sidan är den snyggare än 04-orna med... dom har så mesiga färgval numera.

Apropå ljuddämparen: Det är väl helt enkelt så att dom började skissa på en megafon ála motoGP. Sen skulle den ju ljuddämpas med åsså blev det detta hemska missfoster. Men med ett fint Yoshi TRS så blir hojen bra mycket finare. :fakta

//jaG

Den är grisful mot R1'an. Ser ut som en kloss. Inte för att jag ska uttala mig. Jag åker gammalt fult junk. :hihi :rofl

Jag tycker sukkan är snygg. Dämpen är jag inte helt förtjust i men den byter man ju ut innan man petat i ettan.

OM modellerna nu ser ut som på bilderna är det knappast ngt val..

R1 vinner alla kategorier!

Enhetlig färg är alltid najs, om den dessutom är svart = mumma!

Dessutom ser R1:an spjutsnabb ut medans sukkan mer ser klumpig ut.

Och jag menar... Med de stålars dessa hojjar kostar är image och utseende viktigt. Vem fan bryr sig om 5 km/h extra på topp eller 0.2 sek till 100?!

Just my 5 cents!

Jag hade hoppats på att dom skulle bygga nått snyggare, men om man tar bort stänkskärmen och byter dämpare så ser den bra ut. Visst R1:an är snyggare men den är för plastig nästan.

Ser en tråd varje dag från nyteknik om hur ful nya Suzukin är m.m. Blivit förnedrad av en Suzuki nån gång och blivit anti Suzuki eller vad äre? :confused:

Finns det ingen som kan photoshoppa bilderna lite? Annan dämpare på GSXR samt ta bort stänklappen. Så man får se hur de kommer att se ut "på riktigt"???

håller med till 100% hittar ingen som är finare på suzuki men den kanske ser bättre ut live...

Lucius skrev:
OM modellerna nu ser ut som på bilderna är det knappast ngt val..

R1 vinner alla kategorier!

Enhetlig färg är alltid najs, om den dessutom är svart = mumma!

Dessutom ser R1:an spjutsnabb ut medans sukkan mer ser klumpig ut.

Och jag menar... Med de stålars dessa hojjar kostar är image och utseende viktigt. Vem fan bryr sig om 5 km/h extra på topp eller 0.2 sek till 100?!

Just my 5 cents!

Den kanske går bättre, å det e ju aldrig fel, men den ser 5 år äldre ut, designmässigt, mot R1'an.

Jag skulle iofs gärna ha vilken som helst av dom, som andrahojj då. :hihi

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...