2005-09-22 Inbjudan bankörning på Anderstorp långa öppet för alla!

Vet att polaren klockade mig på 1.47.8..
Körde en vit Gsxr1000

Killen med blå Sv1000 på ca 1.50
 
Bollox skrev:
Inte illa. Kapa 10 sekunder till o du kan kalla dig för jävligt snabb :tummenupp


Jo, men hur fan ska man kapa dessa tio?

Mitt sikte är just nu 1.42.8

Polarens snabbaste tid med 600

Det är lite jobbigt..
 
Blå R1 skrev:
Jo, men hur fan ska man kapa dessa tio?

Mitt sikte är just nu 1.42.8

Polarens snabbaste tid med 600

Det är lite jobbigt..
Hmm, hitta rätt spår skulle jag tro. Och skaffa en 600 så slipper du bli bajsnödig i slutet av rakan. Jag säger inte att du blir det heller, men någonstans tappar du ju tid. Skulle satsa allt på att det är fel spårval och för tidiga inbromsningar. Inte för att hojen saknar pulver direkt... :rolleyes:
 
Bollox skrev:
Hmm, hitta rätt spår skulle jag tro. Och skaffa en 600 så slipper du bli bajsnödig i slutet av rakan. Jag säger inte att du blir det heller, men någonstans tappar du ju tid. Skulle satsa allt på att det är fel spårval och för tidiga inbromsningar. Inte för att hojen saknar pulver direkt... :rolleyes:


Visst fan är det spårval och bromspunkter...

O jag gillar 1000cc, kul när det går på bakan och sladdar o bråkar..
Behöver bara träna med någon som kan det där med spårval o tuffa till mig lite vad gäller bromsen, så ska det nog bli bra...
 
Blå R1 skrev:
Visst fan är det spårval och bromspunkter...

O jag gillar 1000cc, kul när det går på bakan och sladdar o bråkar..
Behöver bara träna med någon som kan det där med spårval o tuffa till mig lite vad gäller bromsen, så ska det nog bli bra...
Varför frågar du om du vet? :rolleyes:

T.ex. jag kan visa dig spåret, bromspunkterna får du leta upp själv. Ingen kan visa dig dom, för alla bromsar olika. Jag har mina, du har dina o.s.v

Men jag har några riktmärken, beroende på vad jag kör. Det här är med en hyfsat snabb 600: Flygrakan(270 på mätaren), guppet där man viker av från landningsbanan. Rakan efter det, strax före där muren kommer ut närmast bankanten. Gamla start o mål(200 på mätaren), ähh en bit innan 100 meter (Kanske 150 meter), det är en natrulig ljusskiftning efter läktaren (Det är som om man ser Gud) men oftast fegar jag här. Korta rakan mellan GP och Opel, strax efter bron. Hansen(230 på mätaren), strax efter 200 metersskylten som alltid står på fel ställe, men jag vet var den ska stå :rolleyes: Karusellen(Fan vet, men det går fort), Tja det är priceis innan man kommer in på den där obefintliga lilla rakan, om man håller rätt spår i utgången. Start o mål(Där har jag nog aldrig hunnit kolla vad som står), strax före huvudposteringen. Vid vissa riktmärken börjar jag bromsa, vid vissa ligger jag på full broms, det beror lite på utgången och hur bra balans jag har. Antar att det är en fråga om tajming :va Fan man känner var man ska bromsa, sen lär man sig det och så en dag har man medvind nerför rakan... :lol Lämna marginaler om du inte ska tävla... :tummenupp
 
Blir det fler bankörningar på Anderstorp i år? :squid :confused:
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top