2004 R1 officiella bilder

Rödmarkering vid 13 750 rpm tyder på att det kan finns spår av sanning i det Yamaha skriver på sin amerikanska hemsida: 180 hk. Hondas -04 CBR 1000 når gränsen vid 11 500 rpm. :fakta

Bifogat

• 04r1_sped_1734.jpg
    04r1_sped_1734.jpg
    47.4 KB · Visningar: 634
Last edited:
Sluta fuska och byta ut bilder man kommenterat! :D

(Bild nr2 var förut på en sned yamaha-bakdel)

Last edited:
Nyteknik skrev:
Rödmarkering vid 13 750 rpm tyder på att det kan finns spår av sanning i det Yamaha skriver på sin amerikanska hemsida: 180 hk. Hondas -04 CBR 1000 når gränsen vid 11 500 rpm. :fakta

Verkar otroligt men hoppas kan man ju. Är förresten impad av att Dunderkissen finns kvar i modellprogrammet.

MatteKholm skrev:
Är det bara jag eller ser bakramen sned ut på den andra bilden? 'Stänklappen' är iallafall sned om man ser mot däcket....aja, det är ju bara en Yamaha så... :D

Sned??? skruva på korken på flaskan nu!!!

Snygg hoj. Finns ju tydliga spår av gamla Rettan i den, men lite nya grejer också.

Underseatpipes är ju alltid snyggt...
Det förstog ju Ducati 1994, så det var väll på tiden att Yamaha också gjorde det... :crash

Hojen är dock snyggare än tidigare. helt klart. :tummenupp

MatteKholm skrev:
Sluta fuska och byta ut bilder man kommenterat! :D

(Bild nr2 var förut på en sned yamaha-bakdel)

Det blev så när jag var för snabb med mina inlägg. Det gamla erstattes av det nya. Här är bilden du kommenterade.

Bifogat

• 04r1_naked3_1734.jpg
    04r1_naked3_1734.jpg
    44.3 KB · Visningar: 529
Diversion skrev:
Är förresten impad av att Dunderkissen finns kvar i modellprogrammet.

:WÖRD... klart den är kvar.. är ju en Elit-hoj ;p
/z

R1 04a

Så jävla snygg så man får ont i magen!!!! Är det någon som har hört några effekt siffror? mvh Nicke

Att den gamla kissen finns kvar tyder på att motorn som kom 89 inte var så dum,kul att vara en stolt ägare till en sådan,vet att tillex en 98 zx9r inte har nåt alls att säga till om vrid mässigt iofs en 100cc minde motor men cykeln är 30kg lättare med....
ligger jag o polaren på högsta växeln o drar så sticker jag ifrån lätt och d är i olika hastigheter med.....

NYA R1= EN DRÖM FÖR MIG SOM ALLDRIG BLIR SANN PGA AV ATT DET KOMMER ATT KOSTA 100TKR FR MIG ATT FÖRSÄKRA EN SÅDAN.

COBRAN effekt=180hk med luffarturbo inräknat enligt yamaha,och jag tror dom,ca 165 på slangen skulle jag tro att d blir

Helvetes jävlar rööööööööööööööööööööööööööv va jag vill ha den! Så sjukt snygg så det inte är sant!!

Holmer

Holger skrev:
COBRAN effekt=180hk med luffarturbo inräknat enligt yamaha,och jag tror dom,ca 165 på slangen skulle jag tro att d blir

Holmer,vart finns sådana uppgifter och vart är bilderna hämtade ifrån? Jag var in på Yamahas hemsida men jag hittade inga 04a nyheter på sportfronten!! =( Skulle bli kanonglad över en liten länk!! MVH Nicklas

SNYGG SÅ IN I HELVETE!! :fakta
Yamaha har alltid vart den hojen man vill ha och de vassaste bland alla.

Yamaha 4 Life :öl

Re: Holmer

COBRAN skrev:
Holmer,vart finns sådana uppgifter och vart är bilderna hämtade ifrån? Jag var in på Yamahas hemsida men jag hittade inga 04a nyheter på sportfronten!! =( Skulle bli kanonglad över en liten länk!! MVH Nicklas
2004 Yamaha R1

"You're looking at our manifesto in metal - everything we've learned in 50 years of competition. It begins with a third-generation, 998cc, liquid-cooled, short-stroke, 20-valve, in-line four-cylinder engine designed to make 180 horsepower power at a stratospheric 12,500 rpm. The shorter cylinder head is re-angled farther forward to 40 degrees, far enough forward to allow the main frame spars to go over the engine instead of around it."

:tummenupp

Den var snygg, hoppas att den är lika bra som reklamen säger. Om den "slår allt annat" vet man nog inte förrän den kommer ut på marknaden.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC