2004 R1 - ett par bilder

:cool: Det är såhär den ska se ut!
Ready to race!!! :rock
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    32.4 KB · Visningar: 197
Naket & trasigt

:cool:
 

Bifogat

  • 0 r1_prerez2.jpg
    0 r1_prerez2.jpg
    90.1 KB · Visningar: 154
Kolfiber....
 

Bifogat

  • 0 r1_md_extra2.jpg
    0 r1_md_extra2.jpg
    80.9 KB · Visningar: 150
Den kommer ju inte alls att har 180 kusar untan "bara" 172 små pollar, 180 var ju en fusksiffra där dom räknat med dom 8 extra hästar som luffarturbon ger vid toppfart. Förvisso en mycket grym hoj men varför måste dom alltid ljuga om torrvikt och effekt, det är väl mer interssant att veta vad hojen väger tankad och klar samt hur mycket effekt den lämnar på bakjhulet?. Fast det är klart skrytsiffror lockar ju flashputtar som vill hävda sig igen att vara värst!. http://www.yamaha-motor-europe.com/page.cfm?pageID=100037
 
Last edited:
D va nån som frågade hur mycke den kommer kosta?

Hörde att i idiot landet i väster så hade dom fastställt 10.500$
Va d blir här me import,skatt,mellanhänder + svensk politik mm har jag ingen aning om, men ngn kanke vet va dom tar för den "äldre" modellen?
 
KickAss_Prod´s skrev:
Angående effekten "ovan" 172 hästar.
Busan då???
ZX12R då???

Jag menar naturligtvis inte att Yamaha är ensamma om att bolla med fusksiffror, det gör ju alla dom stora tillverkarna gladeligen. T.o.m Ducati mäter ju kopplingshästar och torrvikt med oljor och vatten vilket förvisso är mycket närmare sanningen än dom japanska överdrifterna men det är ju fortfarande inga bakhjulshästar eller fulltankad vikt vi snackar om. En orginal Buse lämnar ju "bara" 150 hästar på slangen av dom 175 som den ska ha i motorn så även Suzuki han nog räknat in dom 10 kusar eller vad luffar-turbon på en buse kan tänkas ge i toppfart?.
 
Last edited:
Hightuned skrev:
Jag menar naturligtvis inte att Yamaha är ensamma om att bolla med fusksiffror, det gör ju alla dom stora tillverkarna gladeligen. T.o.m Ducati mäter ju kopplingshästar och torrvikt med oljor och vatten vilket förvisso är mycket närmare sanningen än dom japanska överdrifterna men det är ju fortfarande inga bakhjulshästar eller fulltankad vikt vi snackar om. En orginal Buse lämnar ju "bara" 150 hästar på slangen av dom 175 som den ska ha i motorn så även Suzuki han nog räknat in dom 10 kusar eller vad luffar-turbon på en buse kan tänkas ge i toppfart?.

Jag tycker inte att det är så konstigt, det står ju klart å tydligt där 172 utan och 180 med.
den lämnar ju fortfarande 180 hk som mest


Det är lite som det här argumentet
-min bil går fortare än din
-Jaa men du har ju timmat din
-so what? den är fortfarande snabbare :D
 
Hightuned skrev:
Den kommer ju inte alls att har 180 kusar untan "bara" 172 små pollar, 180 var ju en fusksiffra där dom räknat med dom 8 extra hästar som luffarturbon ger vid toppfart. Förvisso en mycket grym hoj men varför måste dom alltid ljuga om torrvikt och effekt, det är väl mer interssant att veta vad hojen väger tankad och klar samt hur mycket effekt den lämnar på bakjhulet?. Fast det är klart skrytsiffror lockar ju flashputtar som vill hävda sig igen att vara värst!. http://www.yamaha-motor-europe.com/page.cfm?pageID=100037

Det har dom ju varit klara med hela tiden, just att dom där 180 hästarna är med trycksatt luftbox så det tycker inte jag är att ljuga.

Sen om det stämmer i dom riktiga testen är ju en annan sak iofs.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top