2004/09/04 MC-olycka mellan Karlstad o Filipstad

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
ktm 640 bling bling edition
Tja ! :( Jag va på väg från Filipstad hem till Karlstad vid 13.40 ca. 1,5-2 mil från Filipstad så va ena körbanan (mot Filipstad) nästan helt blockerad. Vid olycksplatsen ser jag ingen hoj men en brandbil och en ambulans. Ambulans personalen jobbade febrilt med en kvinna som låg på rygg och det lilla jag kunde se så va hon vid medvetandet. Efter ca 10min mötte jag en ambulans till och lite efter det en polisbil från Karlstad!!! Så det måste ha varit flera skadade!! Övrigt så va vägsträckan rak men hårdtrafikerat och det va en custom-hoj som va inblandat, döma av kvinnans klädsel….

Är det ngn som vet hur det gick för henne??? Och vad som egentligen hände?? Det va många hojåkare på denna sträcka idag!!!

//raffe

Jag uppmärksammade detta jag med... måste ha mött dig. (åkte till Filipstad)

Mötte en bärgare men tänkte ej på att kolla om eller vad det var på den.
Från mitt håll så stod det en brandbil(hö,körfält) sen en ambulans i samma färdriktning, en till ambulans i motsatt riktning.

De hade bårar ute och hon låg fortfarande vad jag kunde se på marken.
Hojen en röd custom stod en bit ifrån uppställd på stöd. kunde ej se om den var trasig... det lilla jag såg så var den fin... såg ej heller nått spill eller dyligt på marken.

Hoppas att det ej var allvarligt och att det går bra för de inblandade.

Spekulation: Åhej, nu trycker vi som fan på fotbromsen. Hoppsan.

valmers skrev:
Spekulation: Åhej, nu trycker vi som fan på fotbromsen. Hoppsan.
" Enligt polisen kom motorcykeln troligen för nära ett annat fordon varför mannen som körde bromsade kraftigt.
Motorcykeln stjälpte, varvid både mannen och kvinnan skadades i benen."

Luktar lite som att någon fått behörigheten med sitt B-körkort och aldrig fått någon adekvat utbildning.. känns lite som en sådan olycka kan ha undvikits med en rejäl omgång inbromsningar med en penalistisk körskolelärare.. Själv hade jag jobbat in den fula ovanan att bromsa med fotbromsen när jag kört moppe så Robert på körkortsproffsen fick smiska upp mig i brygga och tömma min plånbok innan han gav mig grönt ljus på mina inbromsningar.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka