2004 års 1000cc

Funderar på trovärdigheten...
Har verkligen Honda redan släppt -04:ans Blade för rena jämförelsetester? Brukar börja med att låta utvalda provköra dem enskillt för att få möjlighet att rätta upp småsaker typ. Ingen av de snabba nättidningarna på någon kontinent har släppt någon info om att de fått provköra ännu. Kanske jobbar gasglad med Ten Kate eller så - men då vore det väl tjänstefel att dissa Hondan så där?

Att Fireblade:n inte når upp till R1:an kan jag tro på, den har säkert tagit dem lite på sängen. Men att den inte lever upp till nuvarande måttstock i klassen, GSX-R 1000 verkar dumt. De har haft några år på sig att provköra den och jämföra.

Jag avvaktar mer bekräftade uppgifter.

äsch vi får snart reda på detta, jag har sett andra uttalandet med hojarna i en annan ordning, jag tror mycket är skrivet av drömmare som inbillat sig hur hojarna ska vara, men det klarar vi så bra själva allihop.

jag tycker ni ska kolla alla inlägg gasglad gjort på forumet, rätt lätt att förstå att han INTE var testförare på nån bana, tycker iaf jag.

Last edited:
Men vafan, läs snubbens tidigare poster.
Efter att ha gjort det så borde ni helt enkelt tokdissa honom.

Edit; Vilket vissa tydligen redan gjort. / Långsamma jag.

gasglad skrev:
Jag har haft nöjet att köra Honda, Kawa, Yamaha och Suzukis -04:or på Jerezbanan. Vi mätte även upp effekten på alla hojarna. R1:an hade ca 8-10 hk mer än Kawa och Suzuki. Hondan var ca 15 hk bakom. Jag la en hel del varv med varje hoj på banan. Yamahan var en klass för sig. Suzukin och Kawan var väldigt fina men inte som R1:an. Hondan däremot var en mycket STOR besvikelse. Dom har tyvärr misslyckats rejält med motor, fjädring och chassi. Dessutom är den ganska ful.

Detta är precis som jag föreställt mig det.
Detta är ju närmast verkligheten. Honda är efter effektmässigt, så är det bara. Varför skulle de inte vara det nästa år med?

Det kan va ett moppefucko.... men i så fall med samma spekulation kring 04hojarna som jag.

750RR

Jag har haft det stora nöjet att redan testa alla 07: or och kan säga att både kawa zx17 r och gixxern 1800r går riktigt bra medans R17 och CBR 1616 RR oxå går riktigt bra ..
MEN ingen av dessa hojar har en chans på Zimmpa 1500 RRR (vet ni inte vad zimmpa är) det är den nya toksport hojen som kommer ut år 2007 men jag har redan 8 st...............................
citat "jag har haft nöjet att testa alla 04: or" :lol ha ha ha ha ha ha ha ha :lol

// TOK :fyllisar

Last edited:
Jag hoppas att han HAR testat hojarna, då skulle en del få e... tangentbordet i halsen..

...ni vet som att sätta tungan i halsen... altså när man får äta upp sin hatt.. ni vet IRONI. snälla säg att ni fattar. :gråta

Last edited:
Teo skrev:
Jag hoppas att han HAR testat hojarna, då skulle en del få e... tangentbordet i halsen..

För det låter ju realistiskt... :gnissla
Om det nu är en journalist så skulle han nog inte avslöja sig här och dessutom inte vara så färgad att han sågade ett märke på ett fåtal rader..
:fatta!

Mr. Dante skrev:
För det låter ju realistiskt... :gnissla
Om det nu är en journalist så skulle han nog inte avslöja sig här och dessutom inte vara så färgad att han sågade ett märke på ett fåtal rader..
:fatta!

OM det är så att han är journalist borde han bli fråntagen uppdraget och doppas i tjära och fjäder. Men som sagt, läs killens tidigare inlägg så ser ni nivån. Nån journalist är det definitivt inte.

som sagt kolla hans profil, sen tar ni sökning efter hans senaste inlägg, alla han gjort är på extremt låg nivå, och många är tom helt obegripliga, det är ett troll bara och inget att tjoa om alls.

mytomani´ subst. ~n äv. ~en
ORDLED: myto-man-in
• (sjuklig) benägenhet att blanda ihop fantasi och verklighet
HIST.: sedan 1951 :mattias

Om herr Moppefucko ÄR journalist så är han ju inte speciellt seriös!

Troligen så är han just ett moppefucko....

Rätta mig gärna om jag har fel!

TEO hota inte folk du inte kan se i ögonen...Ok?

FireSalle skrev:
Att Fireblade:n inte når upp till R1:an kan jag tro på, den har säkert tagit dem lite på sängen. Men att den inte lever upp till nuvarande måttstock i klassen, GSX-R 1000 verkar dumt. De har haft några år på sig att provköra den och jämföra.

Honda har ju dessutom byggt RC211V...

När man läser folks åsikter om vad som är grymmast osv så räknar de flesta på hur grym motorn är, allt annat är tyngdlöst i vägningen. Läser man åsikterna från dem som testat motoGPhojjarna så säger dem så som jag förstått det att Hondan känns lugnast men går snabbast ;) Nu snackar jag inte bara det här forumet.

Teo skrev:

Tja, om han har det ska jag fanimig göra ett försök.
Jag klarar att vända 8 eller 9 mariekex i munnen så helt omöjligt ska det inte vara.

soppatorsken skrev:
Tja, om han har det ska jag fanimig göra ett försök.
Jag klarar att vända 8 eller 9 mariekex i munnen så helt omöjligt ska det inte vara.

Hmmm inget gnäll bara om när tangenterna ska ut!!!! :lol

Nä det är väl knappast troligt att han har gjort något liknande uppdrag.
Kanske testat en Compact en Dakota och en Dappe....Mellanregister???
Bromsar??? Väghållning???

Kungen av Mytomaner är här :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar

vem fan bryr sig egentligen om han har kört dom.
Så här är det köper man honda/yam/kaw/suz för att den är värst är man puckad,köp efter utsende och körställning o sånt o skit i att r1 går 3km fortare och accar snabbare 0-200,fast iofs tänker ju ingen som mig utan många tänker såhär ungefär
Jag ska köpa en honda säger Styrbjörn till sin kompis Mossberg varför då säger Mossberg jo jag såg att dom går bäst på tv,ungefär så smart är många istället för att köpa gsxr:en som kanske var 3 ggr så skön att köra och dessutom gick bättre den köpte istället mossberg och sedan körde han skjortan av Styrbjörn (som vart ledsen o bytte till en xt600 o skyllde på ryggfel).
Går jag till affären köper jag efter utsende körställning o sen prestanda bromsar tillex är viktigt motorn spelar mindre roll vet att alla 1000cc räcker för att köra ihjäl sig o vet av erfarenhet att någon häst hit eller dit inte spelar roll har hängt på 8år nyare hojar rätt bra med min oskruvade orginal blysläde från -95.
Gillar ni honda köp honda sitter ni bra på kawa o tycker den är urläcker köp den o så vidare,själv skulle jag provsitta r1 först(tycker den är snyggast med) men jag har alltid kört yamaha är lite märkesbög ju*hehe*

Jag tycker hondas nya ser ut som skit! Svart kawan är snyggast. men jag köäper R1:an för att den har mest effekt o antagligen går best på bana. Sen så e jag helt fläng me :3freak

Då måste jag lägga in en sak direkt,här har du räknat upp 1000-kubikare eller? om så är fallet så ska jag bara påpeka för dig att det inte finns någon ny Gixxer 04 utan det är 03:ans modell..Så visst kan jag då förstå att 2 st andra hojar hade mera effekt en Gixxern,men tror du i din vildaste fantasi att Suzuki kommer att släppa detta till Kawa samt Yamaha?? Inte då det kommer en ny Gixxer också men inte till 04........

gasglad skrev:
Jag har haft nöjet att köra Honda, Kawa, Yamaha och Suzukis -04:or på Jerezbanan. Vi mätte även upp effekten på alla hojarna. R1:an hade ca 8-10 hk mer än Kawa och Suzuki. Hondan var ca 15 hk bakom. Jag la en hel del varv med varje hoj på banan. Yamahan var en klass för sig. Suzukin och Kawan var väldigt fina men inte som R1:an. Hondan däremot var en mycket STOR besvikelse. Dom har tyvärr misslyckats rejält med motor, fjädring och chassi. Dessutom är den ganska ful.

Kamikaze kid skrev:
Om herr Moppefucko ÄR journalist så är han ju inte speciellt seriös!

Troligen så är han just ett moppefucko....

Rätta mig gärna om jag har fel!

TEO hota inte folk du inte kan se i ögonen...Ok?

Hota??! när har jag hotat någon? eller har jag bara hamnat i "allavibarnsomharvaknatpåfelsidatråden?"

du menar antagligen "då skulle en del få e... tangentbordet i halsen.."
Vad ska Jag skriva? "sätta tungan i halsen"? det var en modifikation av ett välkännt talesätt för att få det att lira med 2000 talet.

Hoppas du/ni förstår nu. Jag ledsen att Jag upprört fler personer än her gasglad själv i denna tråd. :5sure

Teo skrev:
Hota??! när har jag hotat någon? eller har jag bara hamnat i "allavibarnsomharvaknatpåfelsidatråden?"

du menar antagligen "då skulle en del få e... tangentbordet i halsen.."
Vad ska Jag skriva? "sätta tungan i halsen"? det var en modifikation av ett välkännt talesätt för att få det att lira med 2000 talet.

Hoppas du/ni förstår nu. Jag ledsen att Jag upprört fler personer än her gasglad själv i denna tråd. :5sure

Nån ska ju trycka ner tangentbordet i så fall och du verkar ju ha anmält dig frivilligt....
Å ska det hotas med det ena och det andra här så blir det ju bara skit av allting...
Det mordhotas och tangentbord ska ner i halsen, Folk önskar att andra kör ihjäl sig!
Skärpning!!!!

Men om det inte alls är sant då????
Vad gör du då?
Kör du upp det den andra vägen då???
Det borde du klara själv va?

Jag är inte ledsen!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!