GSXR1100R
The older i get the faster i was
Räcker det till en eller två uppsättningar däckvärmare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack Martin, Alex skall fostras hårt i depånWenhov skrev:1000W per par brukar normalt värmarna ligga på, vilket alltså borde räcka till 2 par värmare om din generator levererar 2000W.
GSXR1100R skrev:Tack Martin, Alex skall fostras hårt i depån![]()
Don Quixote skrev:Vad händer om man fösöker plocka ur mer effekt ur en sån generator än den är ämnad att leverera? Sjunker spänningen bara en smula eller bränner man den?
Säkringen popparDon Quixote skrev:Vad händer om man fösöker plocka ur mer effekt ur en sån generator än den är ämnad att leverera? Sjunker spänningen bara en smula eller bränner man den?
Don Quixote skrev:Vad händer om man fösöker plocka ur mer effekt ur en sån generator än den är ämnad att leverera? Sjunker spänningen bara en smula eller bränner man den?
Qwerty skrev:Troligtvis så sitter det en liten effekt brytare på agget så att när du kommer upp till 2kW så bryter den.
Lustgas, turbo eller kompressormatning borde kunna ge bättre flås i moroten, ett fullkittat elverk, något för Humlan kanskegrandmaster skrev:trimma!
grandmaster skrev:trimma!
Qwerty skrev:Tja ganska så enkelt, byt ut effekt brytaren till en större. Tex en med spannet 0-4kW. Så kan du kräma på lite mer kanske 3kW är möjligt, men då måste nog varvet på agget höjas och den slits nog ganska så mycket eftersom den får jobba grymmt tyngt.
Du har så rätt så rättQwerty skrev:Ledningarna tippar jag är 1,5mm^2, dom tål nog den effekten, eftersom det är en ganska så kort bit, men lindningarna i generatorn? inte en aning, men ett antagande är att dom är överdimitionerade men det är ett antagande.
Nu var det ju möjligheten jag talade om, inte att det fungerar. Börjar ryka hotfullt, jo det va lite det jag nämnde i mitt enorma slitage. 2kW=8,3A 3kW=12,5A och 12,5 tål en vanlig 1,5mm^2, kanske inte rekomenderat i en fast installation men i en tillfällig anläggning.
Men åter till ursprungs frågan, jo det går att ladda 2kW på en 2kW generator, kanske 2,1 eller 2,2 men sen slår nog brytaren ifrån. Värre är det att ladda 2kW på kabeln när den ligger ihoplindad i sin snygga ring, eller när den är upprullad på rullen.
GSXR1100R skrev:Tack Martin, Alex skall fostras hårt i depån![]()
Är du en sån där lyselektriker eller vad det heterAleX skrev:Gota catsh my firsst![]()
Jag gav dock svar på din fråga![]()
lyselektrikerGSXR1100R skrev:
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |