2000:- fattigare..

Varför ska man ha hjälm när man hoppar fallskärm? Är det för att hjärna är så äckligt att städa upp? Man borde madrassera hela kroppen, så man inte behöver nån skärm. Det är ju frifallet som är fränt, jaa?

Mattias skrev:
Varför ska man ha hjälm när man hoppar fallskärm? Är det för att hjärna är så äckligt att städa upp? Man borde madrassera hela kroppen, så man inte behöver nån skärm. Det är ju frifallet som är fränt, jaa?

Før om du hoppade, så skulle du veta....har fått många føtter och hænder i ganska bra hastigheter mot huvudet, man hoppar ju sællan sjælv :D
Och vara medvetsløs i frifall ær en dålig ide!

Sen så ser våra flygplan ut som skit, massa vassa kanter och hørn att slå upp huvudet i :D inredning, vad ær det....extra vikt, alltså tar man ur sånt :fakta

Bra med fullface, skønt på vintern....håller mig till min tokmoddade protec (har två, en koskinnskamera, en med horn) tills jag får råd med en oxygn....Z1 passar inte mitt huvve :(

Mattias skrev:

Därför att man kan släpas efter backen då man landar och det blåser så kan fallskärmen funka som ett segel. Då kan man slå skallen i diverse saker.

Ahhh kändes bra.

Mattias skrev:
Varför ska man ha hjälm när man hoppar fallskärm?

Och så ær det attans bra att ha handskar, højdmætare, dytter och gogglar i den nær man ær på marken :D

Goines...anytime....læxa upp whuffos ær det bæsta som finns ;)
Har du hittat grejor eller ær du fortfarande intresserad....cypresen borde vara klar inom dom nærmaste veckorna :tummenupp

Klart man kan hoppa i sin mc hjælm...men dom ær stora, otympliga och har før litet siktfælt før att vara bra/sækra.
Och sen ær hoppning en otroligt fåfæng sport....mer æn hoj eller hæstar :D

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back