200/55 på en 600a

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Har sålt min 1000cc hoj och köpt en 600a, har dock kvar ett set slicks där bakdäcket är 200/55. Vet att det är jäkligt stort på en 600a men frågan är om jag blir tvungen att sälja däcket eller om jag kan köra på däcket tills det är slut?

Anledningen att jag frågar är att däcket är i princip helt nytt och jag hatar att hålla på och sälja saker så kör hellre på något som inte är optimalt.
 
En bekant slängde på en 200 ost på sin R6.. Han bytta snabbt tillökas till 180 då det inte gick att svänga med skiten. Det var hans uppfattning, inte min.
 
Är 190 däck att rekommendera på en 600:a fö bankörning? Körde med det förra säsongen, är ju mer gummi i asfalten. Samt jag tycker den var ganska lätthanterad ändå, men vill gärna hör expertpanelens uttalande :)
 
Är 190 däck att rekommendera på en 600:a fö bankörning? Körde med det förra säsongen, är ju mer gummi i asfalten. Samt jag tycker den var ganska lätthanterad ändå, men vill gärna hör expertpanelens uttalande :)

Är flera i sst 600 som körde på 190 bak i.a.f, så helt fel kan det ju inte vara
 
Går väl om det får plats, kanske får labba lite med däcktrycket för att få det riktigt bra om nu inte däcket är gjort att passa på smalare fälg.
Kanske får flytta bak hjulet lite om det blir tight mot svingen, trist att grilla värmaren för det blev för trångt.

Höjderna kommer kanske vara åt helvete men det går ju att justera rätt, ett hopklämt 200 är väl mycket högre än 180, bara sänka lite bak så är det fixat.
 
Inget jag hört, klämmer på och kör bara, en del gör sig till och ställer höjden hyfsat men oftast så körs det bara. Dunlop 195/65 och michelin 19/69 (eller vad det nu hette och vad det blev för bredd. . . . .) är vad jag kommer på såhär direkt, pirellis regndäck kor jag själv 190/60. :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top