200 000 000kr för en golfbana!

korvgubbe skrev:
2453261 Det stavas a-v-u-n-d-s-j-u-k-a. :mattias
Ja, avundsjuka att kommunerna ställer sig i givakt när det handlar om golfbanor, inga jävla miljöhinder verkar finnas när det gäller dessa märkliga skövlare av det svenska kulturlandskapet.

Ska man däremot bygga en cross, enduro eller RR-bana, då är det som att trycka en kamel genom ett nålshuvud.

sgtpepper skrev:
2453278 Ja, avundsjuka att kommunerna ställer sig i givakt när det handlar om golfbanor, inga jävla miljöhinder verkar finnas när det gäller dessa märkliga skövlare av det svenska kulturlandskapet.

Ska man däremot bygga en cross, enduro eller RR-bana, då är det som att trycka en kamel genom ett nålshuvud.

Miljökonsekvensanalys.......läs BULLER.....därför inga motorbanor....

Gabor skrev:
2453320 Miljökonsekvensanalys.......läs BULLER.....därför inga motorbanor....

Det är störande som fan att det ligger en crossbana bredvid golfbanan vid Riksten. När man ska slå ut så störs man som fan av de där djävla skogshojarna. För att inte tala om alla djefla sporthojar som ylar förbi påväg till slingerbulten, när man står och ska putta på 9:e eller 18:e hålet. :mad:

:tungan

höll på att få en golf boll i nyllet när jag körde förbi vaxholms golfbana för att komm ut till grusvägarna. Det kallar jag störande,

(Förstog att du inte va seriös men va bara tvungen att ventilera mig då jag önskar jag såg stolpskottet som sköt den efter mig.. Inbilla mig inte att man RÅKAR skjuta hårt som fan mot utslagsplatsen för drivingrangen eller ca 20 meter längre bort än hållet.. nästan så man skulle kört koektiv bestrafning och sprät up greenen..)

Gabor skrev:
2453320 Miljökonsekvensanalys.......läs BULLER.....därför inga motorbanor....
Men hur kul är det att höra FOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORE varenda eviga dag då!?!?

:arsele :rolleyes:

MikkE skrev:
2454301 Men hur kul är det att höra FOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORE varenda eviga dag då!?!?

:arsele :rolleyes:

Inte vet jag, spelar golf själv, har aldrig hört ett fore någon gång under de senaste 5 åren...:)

Däremot så är det jävligt störande med alla moppefuckon till motardförare som tror dom äger alla gator, låter illa, kör som svin och skiter i alla andra i trafiken...:arsele

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg