20 tusen kr borta ... vafan göra ?

Ugnen är grymt ställe att göma saker. Till och med spioner gör det:D:)

Nää nu har jag kollat för mycket på Burn Notice.....

hahhaha det är nog inte så jätte bra idé om man råkar sätta på ugnen o bränner upp stålarna. :D :D fast UNDER, där plåten ligger är nog en idé, om d va där du mena. :tungan

hahhaha det är nog inte så jätte bra idé om man råkar sätta på ugnen o bränner upp stålarna. :D :D fast UNDER, där plåten ligger är nog en idé, om d va där du mena. :tungan

ja vadå?svarta pengar.....

Ugnen är grymt ställe att göma saker. Till och med spioner gör det:D:)

Nää nu har jag kollat för mycket på Burn Notice.....

Testa det på en charter.. men i micron då.. Synd bara att det jag gömde inte riktigt tålde microvågorna :gnissla

En gammal polare till mig blev av med 15 000 kr från sitt bankkonto, han själv fattade inget för han mindes inte att han hade tagit ut pengarna.
Banken hävdade att han eller någon annan hade tagit ut pengarna med hans bankomat-kort. När de sedan kollade på övervakningsfilmen där pengarna togs ut visade det sig att det var hans närmaste och bästa kompis som hade "lånat" kortet och tagit ut pengarna.

Polaren som tog ut pengarna fick kort därefter flytta därifrån..

jävlar vad surt. kolla igenom hela läggan. sen hör me polarna om nån sett nå.

Det finns ett gammalt ordspråk: "Tillfället gör tjuven"

Som jag personligen anser är skitsnack. Personligen har jag väldigt svårt att tänka mig att jag skulle plocka på mig 20k som inte är mina. Jag hoppas att de i min vänskapskrets inte heller skulle göra det. Tyvärr har man ju fått erfara motsatsen ibland.

Vissa av oss fick lära oss att skilja på mitt och ditt.

Alla i min bekantskapskrets litar jag definitivt inte på. Även ens bästa och pålitliga vän kan visa sig vara en tjuv om tillfälle ges. Man kan aldrig veta vad som rör sig i en annan persons huvud.

Har man dessutom fest hemma finns det ju en risk för att någon av "kompisarna" ser ett gyllene tillfälle att ta pengarna. Vetskapen att de kan gömma sig bakom övriga deltagare kan göra att vägskålen väger över. Personligen fattar jag inte att de är beredd att ta risken att bli totalt utfryst. Det skulle bli resultatet. En stämpel de får ha hela livet.

Har själv som vana att inte låta pengar, smycken, klockor etc ligga framme om det är många på besök samtidigt.

20 000 kr lägger man inte bara hur som helst. Jag skulle städa igenom hemmet systematiskt efter brevet, sedan skulle jag starkt misstänka "vännerna" från festen.

Skulle antagligen ta någon eller några åt sidan och berätta vad som hänt och fråga om de sett något utan att anklaga någon specifik person. Ens riktiga vänner skulle nog ta det på rätt sätt. Räcker ju att utgå från sig själv om man förlorat så mycket pengar utan att veta hur.

Ring till två av dina närmaste vänner som du har andra gemensama vänner med. Be dem kolla med sina polare om de hört något om försvunna pengar. Så att du får igång ett "rykte" om att dina pengar är borta. Förhoppningsvis är det nån an dina närmsta polare som i sin tur har en polare som råkat vara på din fest som "hade aningen för mkt pengar över" nått tillfälle....
Man vet aldrig...

Måtte du hitta det!

Last edited:
Dra iväg ett sms till alla som var där och skriv; Vem har skojjat med mig, var är mina 20k kr?

Har varit med om samma sak typ. Hade 20.000, som jag dessutom lånat av farsan, som jag var helt säker på låg i ett vapenskåp som bara jag vet var nycklen finns till. Hade inte haft det öppet på ca. 3 månader, när jag öppna för o lämna tillbaks pengarna, o hittar... 0 kr... Har letat igenom huset 100 gånger, men dom finns bara inte. Har lagt ner letandet nu. Dyker dom upp gör dom väl det nån gång när man inte letar, eller när man flyttar eller nåt... Lycka till med ditt letande iaf!

Känner du till om någon av dina polare har kämpat med ekonomiska problem sista tiden? Någon kanske har eller har haft beroende problem?

20000 spänn kan nog räcka för att bryta ett kompisband i en sådan situasion.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park