20 tusen kr borta ... vafan göra ?

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
sålde en gammal bil , och fick 20 papp för den .
hade pengarna i ett kuvert för att kunna smidigt ta med dom till banken och sätta in dom , dock så har jag inte haft tid med att komma iväg till
banken o sätta in dom . I Torsdag så skulle jag ta pengarna och åka till
banken. Men Pengarna är väck...

Va i helvete ska man göra ?

Har haft fest och det har bara varit vänner som jag känner jävligt väl.
och ingen skulle tänka sig att springa i mina skåp där jag har räkningar o papper . Och leta efter mina pengar och sen ta dom det tvivlar jag på .
Vill inte ens ta upp det med dom , tänk om dom skulle tro att jag misstänker nån utav dom , det vore nästan ännu värre.

har letat igenom hela lägenheten överallt , har funderat på om jag
har gått upp i natten sovandes och lagt dom på nått skitsmart
ställe så att jag själv inte kan hitta dom.

någon som blivit av med pengar så här
och vad gjorde ni , hittade ni era pengar ?

:huvet:huvet:huvet:huvet::mad::mad::mad::mad:

Japp, jag har blivit av med massor med pengar, fast jag brukar hitta dom i form av plast å metall, ståendes i garaget :tummenupp

Har du kollat så kuvertet inte har glidit ner bakom något hyllplan som glipar, hamnat inne i något annat, ramlat ner bakom böckerna i bokhyllan tex?

Leta igenom hela lägenheten några gånger till, sen tar du upp det hela med kompisarna. T.ex. via Facebook ifall nu alla hänger där.

Vem råkade "låna" mina 20 000 som jag hade i skåpet i köket nu när vi hade fest? Anonym inbetalning kan göras till mitt konto så glömmer vi det hela.

Kolla i dina kläder! speciellt de du hade på dig just de dagarna. Jag har hittat från 500kr till 2000kr i mina jackor/byxor/kavaj flera månader efter haha.

20 papp kan vem som helst bli ovän för. Leta riktigt nog en gång till sen är det nog dax att kolla med dina vänner. Tänkte säga att du ska kolla i bilen men d va ju den du sålde. Kolla i kläderna du hade på dig då du sålde bilen. Ibland tror man att man lagt saker nånstans men gjorde det bara i tanken.

20K går inte ut av sig själv bara. Hoppas verkligen du hittar dom! :)

Jobbigt läge. Jag hade varit jävulskt försiktig med att komma med anklagelser bara. Sånt kan lätt förstöra mycket och om det visar sig att du har fel blir det otroligt pinsamt.

Efter att ha finkammat lägenheten, ta upp det med den av dina kompisar som du vet är ärligast och förklara. Han/hon kanske vet något om någon som du inte vet.

Hoppas du hittar dem! :)

Jag blev skimmad på 20000 kr en gång, det var lite jobbigt men det ordnade upp sig till slut.

Kolla lite extra noga. Jag gömde massa pengar i lägenheten en gång och hittade dem inte, antagligen så var jag väldigt uppfinningsrik på fyllan. Hittade dem sen på ett finurligt ställe, du kanske gjorde likadant?

Edit/ Jag hade gömt mitt kuvert mellan två bakplåtar i nedersta facket på ugnen, kolla där :gnissla

Lagt i en annan garderob/annat hyllplan?
Hängt med smutskläder?
Panikstädning innan vännerna kom?

Skulle nog också gå igenom precis allt ett par ggr till, just to be sure.

OT
Påminner mig om en gång på mallis för typ 10 år sedan. Hade tagit ut massa pengar på fyllan och jag minns att jag hade dom på hotellet när jag la mig. Hände att städerskorna var inne i rummet och städa även fast man var däckad på mornarna.

Pengarna var borta när jag vaknade o letade precis överallt flera gånger och tänkte bara att det måste varit hygienteknikerna. Ner i receptionen och skällde på han som stod där att städerskorna var ena jävla kleptomaner... och han trodde ju naturligtvis inte på mig. Han pratade med dom och städerskorna sa ju självklart absolut nej till någon stöld. Skitsur.. "visste" ju att det var DOM

Iaf, dagen vi skulle därifrån skaka jag ur en skjorta i resväskan och det började fladdra massa pengar över rummet. Hade tydligen, på fyllan, tyckt att det var smart att lägga dom i bröstfickan på någon skjorta som låg kvar i väskan. hade totalt glömt det.
/OT

Var försiktig och anklaga bara ;)

Hjärnan kan va inställd på att göra en sak, men så måste man pissa NU!!, eller så ringer telefonen. Såna saker har gjort att jag hittat saker å ting på helt fel plats i mitt hus. Fjärrkontrollen på hatthyllan, telefonen på muggen etc.
Det är sällan den lilla grejen som sätter sig i minnet.

Att gömma undan en 5hundring eller tusing för kärvare tider kan ju va en sak. Men inte fan stoppar man undan en average månadslön å fullständigt skiter ut minnet av det på några dar? Då har man nog fan problem att minnas sitt namn åxå.

Det här med polarna e ju ett gissel. Fest sa du? Det KAN va nån som inte e din vän när 20 pix "ligger på bordet". Det KAN va så att tillfället har gjort tjuven, å att denne ångrar sig som fan när dimman lättat men som inte kan med att ställa det till rätta igen.
Jag skulle pratat med alla men en åt gången alltså, å lagt fram det lite mjukt, utan att anklaga nån, att jag skiter i gärningen bara pengarna kommer tillbaka. Vädja lite till samvetet om det finns nåt.
Efter det kan man köra snyftvarianten att det känns ju förjävligt men jag behöver mina pengar, så jag funderar på att polisanmäla...
Det kan ju få nån att bli vek. Kanske...

Jag har jobbat endel med kontanthantering och har hur många exempel som helst men har bla blivit uppkallad till ett hotellrum efter en förfest där en lagom onykter 70-årig gammal boxare tillsammans med sin son beskyllde mig för att ha nallat hans plånbok innehållande en dagskassa.
Efter en bra stund hittade han sin plånbok insparkad under sängen. Han bad inte ens om ursäkt och jag hade god lust att banka ner dom bägge två som tack för de hotelser jag fick ta emot.

Har varit med om folk som med största sannolikhet stulit pengar av mig men inte haft bevis att göra nåt mer än att lite försiktigt plocka bort dom personerna från verksamheten. En gång hittade jag ca 10kkr som jag inte ens saknat på ett gammalt gömställen.

Det viktigaste man kan lära är att ta det djäkligt försiktigt med hur man agerar så man inte ställer till med mer elände.

som dom flesta andra skriver..sök och du skall finna..(citat från känd bok)......annars äre dags å redigera kompislistan......:D

Och du avstod för att du var för feg eller hade du någon bra anledning? :confused:

Jo, rädd för att behöva betala för nöjet dvs skaka galler! Jag kunde kanske ha bankat på dom för att ta mig ut ur rummet innan dom hittade plånboken för jag var ju per definition frihetsberövad. Men tänkte nog inte på det argumentet och dessutom så vill jag inte fly och därigenom ge dom ytterligare argument att jag var den skylldige. (Enligt vanlig pöbellogik.)

Har dessutom ännu aldrig slagit någon som inte hoppat på mig först(lillbrorsan räknas ej) och kommer förhoppningsvis kunna hålla mig ifrån det även i framtiden.

hade pengarna i ett kuvert
Med största säkerhet har du gått upp mitt i natten och postat kuvertet. Inte så ovanligt som man tror. Frågan är vilken adress du skrev på det.

Som lite kuriosa kan jag berätta att jag faktiskt brukar köpa in mig i vissa TV-reklamer så att bla min adress ska sändas som ett subliminalt meddelande just för liknande situationer. Jag fick faktiskt ett kuvert med 20K i fredags. Men det såg inte ut som dina pengar.

Det kan ju vara någon av dina kompisar som har hittat pengarna av misstag. Men på fyllan beslutat sig för att vara lite vitsig och gömma pengarna lite bättre eller något.

Kolla lite extra noga. Jag gömde massa pengar i lägenheten en gång och hittade dem inte, antagligen så var jag väldigt uppfinningsrik på fyllan. Hittade dem sen på ett finurligt ställe, du kanske gjorde likadant?

Edit/ Jag hade gömt mitt kuvert mellan två bakplåtar i nedersta facket på ugnen, kolla där :gnissla

Ugnen är grymt ställe att göma saker. Till och med spioner gör det:D:)

Nää nu har jag kollat för mycket på Burn Notice.....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park