20 bast i dag/vad köpte ni första gången på systemet?

Jag fyller om lite över en månad, och jag tänker handla massor av goda ölsorter och eventuellt någon flarra captain morgan:yoparty

Jag minns faktiskt inte, dels var premiären innan jag hade fyllt, dels var det öststats-system då, ingen självplock utan en oändligt lång kö fram till disken där man fick beställa vad man skulle ha och kassörskan hämtade i hyllorna bakom.

Det skulle inte förvåna mig om jag köpte Eau De Vie och drack den tillsammans med sockerdricka.

Annars köpte jag mycket smuggelsprit när jag var runt 18, eller så beställde jag med killarna på lagret på verkstaden där jag jobbade, dom tog uppe beställningar ute på golvet och sedan åkte dom och storhandlade varje torsdag, det tog dom ett helt år att inse att dom defacto köpte ut åt mig som inte hade åldern inne.

Jag minns faktiskt inte, dels var premiären innan jag hade fyllt, dels var det öststats-system då, ingen självplock utan en oändligt lång kö fram till disken där man fick beställa vad man skulle ha och kassörskan hämtade i hyllorna bakom.

Så är det fortfarande här i arjeplog.

De gånger jag handlat på systemet har jag köpt en karta öl. Hittills har jag haft flyt nog att de inte frågat efter leg.

Grattis! Fan trodde du va äldre än mig plutt :hihi

Jag och två polare som fyllde ungefär samtidigt inom 3 dagar sladda in 3 min iöppning och formatera led med fulöl :D

Oh grattis i efterskott! Oj här va ännu nyligare grattis! vafa.. Å du fyller år idag :hihi

Aaahhh, en liten pojk som är sugo... komsi, komsi... :)
"I den åldern är alla flickor för mig" :rofl

Last edited:
"Hej! En låda mineralvatten tack. Alkohol är eckligt."

Nä, jag kommer inte ihåg vad som köptes först. Troligtvis var det öl. Sprit av olika slag hade vi tillgång till ändå.

Tack allihop!:D Mitt första inköp blev en platta med staropramen:) när jag var på systemet och min polare var med köpta han även en malibou till mig. Söt och god är den, men den var fan inget att supa alltså.

Grattis din lilla bajsunge!!! :krama :D :D

Xider, jordgubb. Det är det enda du klarar av. :tummenupp
Tack tantfan!:D:krama

Var det inte det du drack på din födelsedagsfest?:hihi

två plattor öl, kassörskan avslutade med ett jävligt bittert "grattis" när hon såg jag fyllde år samma dag.
Min sa inte ens grattis för ens jag fråga om inte ett grattis skulle passa. Det var ett bittert grattis följt av "men ta det lugnt ikväll nu". Som hon sa sammanlagt 3 gånger under samtalet kassörskan medan jag betalade.

Tror jag köpte en flaska Jäger och gick blitzkrieg.
Bläää jägerbakfylla är icke nice!:zpy men i kombination med öl är en shot rätt nice:tummenupp

Grattis! Fan trodde du va äldre än mig plutt :hihi

Jag och två polare som fyllde ungefär samtidigt inom 3 dagar sladda in 3 min iöppning och formatera led med fulöl :D

Oh grattis i efterskott! Oj här va ännu nyligare grattis! vafa.. Å du fyller år idag :hihi

haha polletten föll ner till slut?;) nä jag är bara nybliven "man":tungan

På Systembolaget var det en kasse fin starköl som konsumerades några dagar efter 20-årsdagen - på tåget på väg ner till Köpenhamn (klassresa och ännu mer supa).

På Alko och färjorna köptes äppelvin och annat roligt från 18-årsdagen.

På Jugoslaviska snabbköp köpte jag rom och öl när jag var 16 (polarna var 15...). Klassresa det med :banana

Senast jag visade leg var för ett drygt halvår sedan - det på Bolaget - då undrar man om de är så jäkla blinda att de inte ser tjugo år av slit och dekadens som satt sitta spår, med rynkor och gråa hår. :gnissla

4 st mariestad export, 4 st corona och en vodka explorer :tungan

Jag köpte faktiskt alkoholfritt första gången :va :hihi men fick visa leg ändå :näsblod
(Skulle köra bil på studenten, därav alkoholfritt)

Jaha, det hade jag glömt att göra...
Jag är 38 och har fortfarande inte köpt nå på bolaget...

Köpte en flaska Bacardi Black. Inte det bästa köpet visade det sig efteråt.

Blev en kasse blandade öl, men fick påsen gratis iaf! :banana

Min sa inte ens grattis för ens jag fråga om inte ett grattis skulle passa. Det var ett bittert grattis följt av "men ta det lugnt ikväll nu". Som hon sa sammanlagt 3 gånger under samtalet kassörskan medan jag betalade.

EDIT: Fick grattis som svar 3ggr första veckan:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT