20'-25000 - FZR vs CBR

• Thread starter Thread starter hordac
  • Start date Start date

hordac

Guest
Hej!
Tog kortet i början av maj och känner nu att jag måste ha en hoj, pallar inte att spara längre. Jag har lyckats skrapa ihop knappt 20 000. Bestämt mig för att inte köpa något värre än 600cc, måste ju att ha något att uppgradera till.

Har kollat på lite olika alternativ, FZR och CBR 600. ZX-6R verkar ligga lite högre i pris men annars är den intressant.

Vilken ska man välja?

Om nån vill låna ut sitt regnummer till dessa modeller är jag tacksam!

Mvh // Jakob

Vilken poppis tråd det blev! :tummenupp

Tackar för svaren som kommit än så länge. Det jag läst tidigare har varit att CBR-motorn har varit pålitligare än FZR.

Mer åsikter mottas tacksamt!

Och anledningen till att jag vill ha regnummer är att jag ska kolla försäkring, inget annat. :tungan

hordac skrev:
2247654 Hej!
Tog kortet i början av maj och känner nu att jag måste ha en hoj, pallar inte att spara längre. Jag har lyckats skrapa ihop knappt 20 000. Bestämt mig för att inte köpa något värre än 600cc, måste ju att ha något att uppgradera till.

Har kollat på lite olika alternativ, FZR och CBR 600. ZX-6R verkar ligga lite högre i pris men annars är den intressant.

Vilken ska man välja?

Mvh // Jakob

http://www.blocket.se/vi/8589425.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/8586851.htm?ca=11_s

kolla denna, en sån hade jag som förstahoj, riktigt bra hoj...jag vet att det inte var svar på frågan, men för att komplettera så säger jag cbr

Jag har haft en FZR 600 -91 reg nr kan du pm:a mig om. Polarn kör en CBR 600 och motormässigt så verkade CBR bättre och mindre krångel. FZR har haft väldigt mycket problem med förgasarna har jag märkt. Hade även väldigt stora problem med och starta den efter vintern. Vet inte om det var min hoj som var extra skit. Vore jag dig så skulle jag slå till på en CBR istället. Tänkte köpa det först tills jag såg en GSXR 750 för ett bra pris :D

Men envisas du att köpa en FZR så ska du köpa en årsmodell nyare än -90. För det var efter -90 de gjorde om motorn har jag för mig.

Last edited:
MiZou >> RF600 hade jag inte tänkt på men den kan helt klart vara värd att titta på. Har du något regnummer?

Zeemon >> Ja, det verkar som de flesta är överens om att CBR'en är det bättre valet, så det blir nog enbart FZR om jag hittar en billigt. Har fått in ett regnummer på FZR redan, men tack ändå!

håller med zeemon om gsxr750...är ju dock lite partisk :tomten

annars röstar ja på cbr!

hordac skrev:
2254486 MiZou >> RF600 hade jag inte tänkt på men den kan helt klart vara värd att titta på. Har du något regnummer?

Zeemon >> Ja, det verkar som de flesta är överens om att CBR'en är det bättre valet, så det blir nog enbart FZR om jag hittar en billigt. Har fått in ett regnummer på FZR redan, men tack ändå!

vet inte om du kan kolla på mitt gamla
RZF 124, testa!

hordac skrev:
2247654 Hej!

Vilken ska man välja?

Mvh // Jakob

Jag har en FZR600R -94 som jag köpte för 25000:- Kanon hoj tycker jag.
Går bra och billigt.
Verkar hålla ganska bra också. har ingen erfarenhet av cbr. en kompis hadde en -88 i 2 månader men han var inte nöjd med den. låg sitthöjd och konstig körstälning. den hängde inte på min fzr när man gasade. sen tycker jag att FZR'n är mycket snyggare, men smaken är ju som :arsele .

Har du föressten utrustning?
Fick allt mitt för 12700 (nya grejor), och det, trots att det är mycket pengar, ses väl ändå som billigt här !

edit: jag måste fan ha skrivsvårigheter :huvet :huvet

Last edited:
Har allt utom skinnställ, men det är påväg så det kommer inte påverka budgeten!

Blev förövrigt 11700 för mig men då hade stövlar innan, det är ju crosstövlar så jag få se om de går att köra i, till en början iaf.

Någon som har nummer på någon tidig kawa, eller någon annan liknande hojj ni rekommenderar? Finns en risk att försäkringen kommer spela stor roll i vilken hojj det blir... :huvet

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back