20:00 Motorjournalen

Dom provkör Hondas Valkyrie, den accelerationsstarka motorcykeln som dom skriver

:D

130nm är ganska så okej men så är det en 1500cc också..

Bifogat

• 1.jpeg
    1.jpeg
    32.2 KB · Visningar: 55
  • 2.jpeg
    2.jpeg
    31.9 KB · Visningar: 60
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    38.3 KB · Visningar: 50
Last edited:
Creeed skrev:
Var det något hojreportage ikväll?

"Tionde säsongen med Sveriges roligaste motorprogram. Motorjournalen kan nu även titulera sig Sveriges bästa motorprogram, allt enligt en undersökning i den välrenommerade biltidningen Auto Motor & Sport. Ett bevis på att vi har hittat en perfekt blandning mellan läckra tester av lyxiga dyrgripar och jordnära tips om begagnatköp. Det blir även godbitar som Topplistan, Rökvarning och så får olika kändisar berätta om sina favoritfordon. Motorjournalens programledartrio är: Peter Sundfeldt, programmets egen fartdåre som med glädje ger de allra senaste sportvagnarna vad de tål. Reportern Kenneth Tonef bjuder på initierade köpguider och spännande reportage om bilstyling. Joppe Pihlgren har kollen på kultbilarna och tar personliga grepp på allt från den ryska bilindustrin till gamla italienska familjebilar. Del 8/12. Även lördag."

kajlyl skrev:
det är väl inte omöjligt att den e kvick till 100, den lär ju inte stegra över direkt :D

Med en vikt på 400 kg så vete tusan om det blir så jäkla snabbt egentligen. garagevändningen såg lite vinglig ut, trots vändradie modell hangarkryssare.

Jag trodde inte man kunde skapa ett sånt fult monster som Hondas Valkyrie Rune... Dom lyckades :klappar :4skrika

Deesutom var den på 1800cc inte 1500

Honda Valkyrie Rune
Motor: 6-cyl, vattenkyld boxer
Motorstorlek: 1832 cm3
Motorstyrka: 118 hk (87 kW) vid 5600 varv/min
Max vridmoment: 167 Nm vid 4400 varv/min
Acceleration 0-100 km/h: 3,8 s
Toppfart: ca 185 km/h
Tjänstevikt: 368 kg
Pris i USA: ca $25 000

Bifogat

• Rune-statR-blu-xl.jpg
    Rune-statR-blu-xl.jpg
    63.9 KB · Visningar: 88
Last edited:
Motorjournalen är bra förutom en sak, det äckliga homot Joppe. Hans repotage suger verkligen enormt hårt. Gamla slitna bilar på cuba är väldigt intressant har jag hört. . .

Hagster skrev:
Motorjournalen är bra förutom en sak, det äckliga homot Joppe. Hans repotage suger verkligen enormt hårt. Gamla slitna bilar på cuba är väldigt intressant har jag hört. . .

Sant alltså, att dom har med honom överhuvudtaget :gnissla

Hagster skrev:

Tack, tack och återigen tack! :Bugar
Det är något fel på honom. :kocko

Hagster skrev:

Ja den killen kan verkligen inte vara rätt vaxinerad. :kocko

Hagster skrev:
Dagens sanning!!

de borde slänga in ännu ett Topgear inslag på hans tid och ge joppe kicken

burner skrev:
Dom provkör Hondas Valkyrie, den accelerationsstarka motorcykeln som dom skriver

Ja, den drar väl iväg ungefär som en ER-5 eller nåt... :) icke att förakta.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage