2 x Msn messenger på samma burk?

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Hur löser jag det? När jag är hemma hos damen blir det slagsmål vem som ska vara inloggad, går det att köra två messenger eller finns det nått annat smart sätt :va

Har provat att tanka ner det men då vill han bara tabort eller reparera det som är installerat :confused:

björn
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Helt ärligt så tror jag faktist inte att det går. Men en av er kan ju vara inloggade på messenger som finns på msns hemsida medans den andra är online på messenger som finns instalerat på datorn


http://webmessenger.msn.com/
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Helt ärligt så tror jag faktist inte att det går. Men en av er kan ju vara inloggade på messenger som finns på msns hemsida medans den andra är online på messenger som finns instalerat på datorn


http://webmessenger.msn.com/

jo det är ju en möjlighet men ano 2007 tycker man väll att det borde gå att lösa :va eller har vi inte kommit längre...


björn
 

Norrland

stubbflygare
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Fjollträsk
Hoj
Hojlös
Klart det går ladda ner aMsn det är en msn messenger klient för linux men finns även för windows googla lite så hittar du nå snabbt :)
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Jag själv har ett program, ungefär som msn plus, fast med mer funktioner.Kommer inte ihåg vad det heter men med det programmet kan man va inne 2 st samtidigt :)
 

floff

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650S -06
Det finns ett gäng program som hanterar MSN, bland annat Trillian & Miranda. Det skall inte vara något problem att köra msn parallellt med någon eller flera av dessa.
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
testa att gå in och vänsterklicka på msn ikonen (typ genvägen på skrivbordet) och "kör som" sen väljer du ett konto på datorn med lösenord så startar du det som om du skulle vara inloggad på den andra användaren men syns på samma användare. Anno 2007 :) det borde funka iaf :gnissla
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
du kan köra msn genom nätet utan att ladda ner det o samtidigt köra vanliga msn programmet. Tror d finns på msn.com
 

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Kör vanliga Msn.. sen patchar du msn med "a-patch".. rätt välkänt progg för msn som tar bort massa blajj bla, kan även lägga till funktioner som till att köra dubbla instanser av progget med 2st olika användare inloggade somtidigt.

Det enda man gör då är att starta programmet en gång till och loggar in med ny användare, 2 st ikoner nere vid klockan.

Ska se om jag hittar nån länk.. kör med det själv

www.apatch.org
 
Last edited:

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Det finns ett gäng program som hanterar MSN, bland annat Trillian & Miranda. Det skall inte vara något problem att köra msn parallellt med någon eller flera av dessa.

Miranda funkar klockrent. Har msn på datorn och miranda (med icq + msn) på usb-minnet. Inga problem att med miranda ha ett konto och sedan ett annat i vanliga msn.

//KaliZ
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Hur löser jag det? När jag är hemma hos damen blir det slagsmål vem som ska vara inloggad, går det att köra två messenger eller finns det nått annat smart sätt :va

Har provat att tanka ner det men då vill han bara tabort eller reparera det som är installerat :confused:

björn

eller så skippar du alla jobbig varianter och kör en inloggnig på MSN messenger och en på Windows Messenger(som säkert redan finns på datorn) Funkar klockers....:tummenupp
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
eller så skippar du alla jobbig varianter och kör en inloggnig på MSN messenger och en på Windows Messenger(som säkert redan finns på datorn) Funkar klockers....:tummenupp

stopp och belägg jag trodde jag hade lite koll men så verkar det ju inte vara :huvet är det olika program :va Då borde det väll räcka att tanka ner msn messenger då eller?


björn

edit ne det funkar ju inte det står ju windows mesenger på ikonen listen där nere, men msn mesenger på mappen som jag tankat ner. dubbel klickar jag på exe filen i mappen så kommer ju windows mesenger upp :va
 
Last edited:

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Kör vanliga Msn.. sen patchar du msn med "a-patch".. rätt välkänt progg för msn som tar bort massa blajj bla, kan även lägga till funktioner som till att köra dubbla instanser av progget med 2st olika användare inloggade somtidigt.

Det enda man gör då är att starta programmet en gång till och loggar in med ny användare, 2 st ikoner nere vid klockan.

Ska se om jag hittar nån länk.. kör med det själv

www.apatch.org

Tack! det har vi saknat länge! :huvet

Fungerar kanon! :tummenupp
 

Paradoxy

Guest
A-patch är det bästa som någonsin hänt msn messenger. Utan det hade det varit skit
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...

Ja det är olika program. Windows messenger är enklare version än Windows MSN messenger eller Windows Live messenger. ladda ner MSN som du gjort, installera och dra igång. kolla sedan om du inte kan dra igång Windows messenger via startknappen...

Jag kör så då jag har igång min vanliga Msn och "Ful-msn" samtidigt... (För man har ju en Ful msn... eller hur? :tuttar:tummenupp )
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Inga problem att köra dubbla msn konton på Trillian, tillsammans med icq, yahoo, och aim. Och den är snabbare o mindre systemkrävande än messenger
 

Shinyrubber

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Husaberg 650-06
patcha med (som tidigare medlem påpekat) med a-patch (bästa ever för din msn) och välj i ett av valen du får upp.. multipel msn - kloning.

Så har du löst problemet med tjejens o din msn. enklast, snabbast.
 

MikkE

Guest
En på MSN Messenger och den andra på Windows Messenger. Klart!


edit. 8 dagar sen....
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top