2-takts olja

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Jag inhandlade en liter Shell Advance VSX syntetisk olja igår... nu gick det visst 8dl dit... så jag undrar hur stora oljetankarna är på era hojar? Och är denna oljan bra? :)

edit: Är det ok om man fyller oljetanken helt?? Såg ingen max markering på den ialafall så nu e den fylld upp till korken

Last edited:
E ingen fara att fylla helt, men de kanske skvimpar ut lite genom luftningsslangen.

Min tank är 1l tror jag. Räcker typ 2år....

Castrol A747 :slicka är bland det bästa inom 2-takts oljor du kan köra på, visserligen kostar den drygt 200kr litern oxå :(

köper 2-t olja MYCKET billigare och min hoj har inte skurit ännu.
Kör lite fett dock.

4liter 69:- (=17,25kr/liter)

:öl

Jag har kört några mil på biltemas 2-takts olja för utombordare
och det har funkat fint :D
Men nu så kör jag med shells olja för 120:-/L.

Min tank rtmmer typ 1,2 liter :D fet stor.
Jag kör just nuu med OKQ8 syntetolja för typ 80 spänn

Hammet skrev:
Castrol A747 :slicka är bland det bästa inom 2-takts oljor du kan köra på, visserligen kostar den drygt 200kr litern oxå :(
Japp, nackdelen är att den inte går använda i separatsmörjning. Fördelen är att är hojen så vass att man vill ha så bra olja så väger oljepumpen för mycket för att få sitta kvar ändå... :rolleyes:

När det gäller vanliga "gat-oljor" så tycker jag att Castrol TTS är en av de bästa.

Jag kör på TTS, Q8 Race eller Statoil Racing i både KMX:en och NSR:en. Dom kostar uniefär likamycket allihopa.

Hälllde i shell advance VSX hela flaskan gick i (1l) och då var det långt lvar till sträcket så den måste rymma onkring 1.3-1.4liter :rolleyes:

Jag kör också med castrol tts... alla som är medlemmar i motorklubben i stan får rabatt, 100:- litern betalar jag...

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back