försöker få till en 40 cc 2-taktsmotor.sitter på kusinens tävlingsminimoto.
9.5 hk polini motor.
först startar den fint sen när man kör kan den bara tvärdö. verkar lite som att den kan dö när man släpper gasen och när man ska slå på gasen lite olika.
sen kan den även tvär dö på tomgång, eller när man står å varvar och släpper gasen.
rengjorde förgasaren och då gick den igång fint.
körde då ett varv sen tvär dog den. tror den dog när jag skulle slå på gasen.
och nu startar den inte igen.
kollade gnistan, såg ut som det fanns lite gnista men inte lika stor gnista som på stora cyklarna. vara mest en liten blå gnista.
tog även bort luftfiltret och sprutade in startgas, startade inte då häller.
ska köpa nytt tändstift nu tänkte jag men verkar konstigt att den funkar sen typ efter 1 varv eller när man står och varvar att den kan dö av bara tändstiftet?
försökte även dra igång den lite innan jag tog ur stiftet.
när jag då tog ur stiftet så var det torrt? inte svart. tort å typ grått.
någon som har några ideer eller förslag?
har ni nå förslag på bra stift`?
9.5 hk polini motor.
först startar den fint sen när man kör kan den bara tvärdö. verkar lite som att den kan dö när man släpper gasen och när man ska slå på gasen lite olika.
sen kan den även tvär dö på tomgång, eller när man står å varvar och släpper gasen.
rengjorde förgasaren och då gick den igång fint.
körde då ett varv sen tvär dog den. tror den dog när jag skulle slå på gasen.
och nu startar den inte igen.
kollade gnistan, såg ut som det fanns lite gnista men inte lika stor gnista som på stora cyklarna. vara mest en liten blå gnista.
tog även bort luftfiltret och sprutade in startgas, startade inte då häller.
ska köpa nytt tändstift nu tänkte jag men verkar konstigt att den funkar sen typ efter 1 varv eller när man står och varvar att den kan dö av bara tändstiftet?
försökte även dra igång den lite innan jag tog ur stiftet.
när jag då tog ur stiftet så var det torrt? inte svart. tort å typ grått.
någon som har några ideer eller förslag?
har ni nå förslag på bra stift`?