2 takts motard (Bilder)

Ser ju trevligt ut! En lite kortare framstänka och en uppsättning barkbusters, så blir det riktigt fint ;)

Kan du inte prova skära ner den där på ett snyggt sätt istället? Den vanliga ktmsupermotoskärmen börjar kännas riktigt gammal och ful nu, passar inte på en så ny hoj. ;)

Skit snygg hoj... Vågar man fråga vad hela paketet gick på???

Skit snygg hoj... Vågar man fråga vad hela paketet gick på???

Hojen 69900:-
Fälgar 20000:-
Bromspaketet 11000:-

Men nu så hade jag sån tur att jag fick mina motardfälgar för 13000:- helt nya med ok å skivor, sen så köpte jag en NY magura bromspump för 1200:-:tuttar skulle tydligen kosta mellan 4500-5000:- ny enligt en väldigt kunnig kompis innom detta område:huvet :tungan :yoparty
Sen så fick vi naturligt vis bättre pris på hojen också:)
Men skulle man köpt alla saker till ordinarie pris skulle det kosta 91000:-:gnissla

Sen så är det ju några lappar på trimsystem, ljuddämapre å bestyckning också:mad: :)

Det må ha kostat...
Men du verkar ha haft råd och den blev ju sjukt snygg tycker jag...

Blir som vanligt avundsjuk :kär

När får vi en testfilm? :tungan

Hojen 69900:-
Fälgar 20000:-
Bromspaketet 11000:-

Men nu så hade jag sån tur att jag fick mina motardfälgar för 13000:- helt nya med ok å skivor, sen så köpte jag en NY magura bromspump för 1200:-:tuttar skulle tydligen kosta mellan 4500-5000:- ny enligt en väldigt kunnig kompis innom detta område:huvet :tungan :yoparty
Sen så fick vi naturligt vis bättre pris på hojen också:)
Men skulle man köpt alla saker till ordinarie pris skulle det kosta 91000:-:gnissla

Sen så är det ju några lappar på trimsystem, ljuddämapre å bestyckning också:mad: :)

Å herre j*vlar... Aja snygg är den iaf :tummenupp

EDIT: Vilket ljud... Var ligger den på hk fronten???

Last edited:
stog å drägla över en (i mina ögon) likadan som dom byggde på lelles, satan tur att jag inte va myndig då, hade försökt råna mitt eget sparkonto :hihi

får se om det blir någon ny "the film of the year" i år;/ har inte blivigt så mkt filmat iår är jag rädd för :'(

Den ska ligga på runt 57-58hk i motorn nu:P

Sjuukt snygg hojj ^^ , laxxa fram en film med lite grusbus åka :P

grymt läcker hoj.

själv har jag alltid gått och drömt om cr500 motard ... Hade en cr500 ett tag men de va så dyrt att motardkonvertera den så de blev aldrig av, men nån gång!

grymt läcker hoj.

själv har jag alltid gått och drömt om cr500 motard ... Hade en cr500 ett tag men de va så dyrt att motardkonvertera den så de blev aldrig av, men nån gång!

Inget att rekommendera been there done that.
Gick som helvete rent ut sagt men inget att köra runt på speciellt inte om man vill köra fort på bana , en motardkittad CRF150 hade varit bättre tro mig :)

Gick som helvete rent ut sagt men inget att köra runt på speciellt inte om man vill köra fort på bana , en motardkittad CRF150 hade varit bättre tro mig :)

För mycket kraft i de eller??
Men hur fungerar det att köra motard som jag gör d.v.s. "lek och bus" + lite längre körningar. Är inte risken stor att en tvåtaktare nyper??

Hehe kan tänka mig det. men cr 500 motard har alltid varit en våt dröm även om jag innerst inne vet att det säkerligen inte alls är speciellt kul att köra.
När jag hade cr500 så försökte jag ta med mig den till banan och brottas med men det var en konst i sig. slutade med att jag hade med mig dubbla hojjar, 250 och 500. 250 för att träna på och 500an för att leka några varv med för de gick itne att åka seriöst.

Men ser man bak i tiden så fanns det ju trots allt folk som kunde köra seriöst på dessa maskiner. och jävlar va de gick :yoparty

För mycket kraft i de eller??
Men hur fungerar det att köra motard som jag gör d.v.s. "lek och bus" + lite längre körningar. Är inte risken stor att en tvåtaktare nyper??

Tvivlar starkt på att de är specielt stor risk för nyp på de större maskinerna.
större cc = lägre varv = lägre risk.
just cr500 är känd för att vara en riktigt slitvarg så det tror jag itne är några problem, bara se till att dreva om dne lite så den inte varvar så jäkla högt när du ligger på högsta växel och transporterar dig endast.

Däremot är risken enormt mycket större att små maskiner nyper, t.ex 125 dels då de har ett enormt mycket högre varv. Men det är även så att det varvas alldeles för enkelt på asfalt om man jämnför med underlag som sakll vara på crossbana. inget motstånd alls utan bara enkelt rull och leder oftast till nyp då crossmaskiner går på gata.

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...