2-takts kompendie av Lennarth Zander

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Att göra reklam för något på diskussionsforum kan vara lite av en no-no, men jag måste ändå göra det känt att Lennarth Zander (turbo & tvåtaktsguru) har gjort ett tvåtaktskompendie som även innefattar turboöverladdning av tvåtaktare (hiskeliga effektuttag & binära effektleveranser).

Vid köp av kompendie välkomnas man även till ett seminarie som kommer att hållas runt jul, och detta alltså inkluderat i priset av kompendiet. Seminariet kommer att hållas någonstans i Sthlms-området, eventuellt kommer mat till självkostnadspris finnas på plats.

Jag vet ju att jag i varje fall garanterat kommer att vara där och insupa kunskapen.

Kompendiet kostar högst måttliga 200:-, jag vet inte hur många sidor det är -men det gasväxlingskompendie jag har som Lennarth har skrivit var rätt gediget och jag antar att detta är av samma storleksordning.

Så de som är intresserade kan ju kontakta Lennarth via: boostbusters@chello.se

/J

Jo, ett litet tillägg! Kompendierna kostar 200:- om man kan köpa dem direkt av Lennarth, ska man beställa dem via postförskott så är det ett litet tillägg. Se http://www.boostbusters.com/ för mer detaljer. Tvåtaktskompendiet finns dock ej med på websidan ännu dock. Lite info om kompendiernas innehåll finns också på websidan.

/J

Out_Spinner skrev:
Det där låter mycket intressant.

Just därför jag tog mig tid att posta det här (och på lite fler ställen ute på nätet). Jag har ingen egen vinning av det, men det är ju väldigt kul när det finns möjligheter till att just ha ett seminarium där man kan diskutera innehållet i kompendiet, få saker förklarat för sig osv. Det är inte ofta privatpersoner har den möjligheten alls.

/J

Tack för den länken Johannes. Precis vad jag söker, och billigt med!

Låter väldigt intressant och kommer troligtvis inhadlas. :) Semenariet låter även det intressant.. :)

Lennarth Zander är gud :bow

det västa är han han har flyttat till sthlm, eller södertälje och jobbar nu mer hos våra konkurenter... eller var det till er (saab) han gick?

då måste man åka till fjolträsk för att lyssna då :)
fast vad gör man inte...

tack ör tippset!

triple skrev:
Lennarth Zander är gud :bow

det västa är han han har flyttat till sthlm, eller södertälje och jobbar nu mer hos våra konkurenter... eller var det till er (saab) han gick?

då måste man åka till fjolträsk för att lyssna då :)
fast vad gör man inte...

tack ör tippset!

Triple!!! Har du läst mitt PM om AVL Boost?? Du finns aldrig inne på sporthojshubben när jag ska ladda hem...
När jag mailade Lennarth igår så sa han att om vi kunde skaffa fram en tillräckligt stor grupp i GBG så kunde han hålla ett seminarium här...

HA DE GÔTT

triple skrev:

Han jobbar här på SAAB powertrain som gruppchef/sektionschef på beräkningssidan.

Och, ja, han är cool!

/J

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back