2-taktare med startproblem

Kollade kompen med en komp testare som jag lånade av en polare, 4-4,5 i komp och det är typ hälften mot uppgifterna från Yamaha.. Så idag blir det att beställa nya packningssats och kolvringsats.. hoppas det hjälper.. Jag avskyr nämligen att byta delar för att hitta fel, vill hitta fel och sen byta delar. Men dålig komp är ju ett uppenbart problem så det kanske inte var svårare än så.. fattar bara i nte varför jag inte testade det tidigare, dock så verkade den ju ha komp men... Vi får se :)

//B
 
Nähäpp.. Inte det heller:huvet nya packningar och ring men felet är kvar, kompen är dock uppe på typ 7 nu så den är ju ok. Förgasare kollad flera gånger, cdi ska enligt uppgift vara av en enkel modell antingen funkar den eller inte och min funkar. cyl och kolv i övrigt super bra skick. Felen är dock kvar, den sotar igen stiftet på några minuter, tomgången ojämn, går inte att gasa alls knappt utan att den dör. Är dock lättstartad och hoppar i gång direkt. soppan är ny och rätt blandad, reedsen tog jag med till handlare så han fick kolla den och sa att den var super skick såg ut som ny. Så vad har jag missat?? :va

/B
 
Nähäpp.. Inte det heller:huvet nya packningar och ring men felet är kvar, kompen är dock uppe på typ 7 nu så den är ju ok. Förgasare kollad flera gånger, cdi ska enligt uppgift vara av en enkel modell antingen funkar den eller inte och min funkar. cyl och kolv i övrigt super bra skick. Felen är dock kvar, den sotar igen stiftet på några minuter, tomgången ojämn, går inte att gasa alls knappt utan att den dör. Är dock lättstartad och hoppar i gång direkt. soppan är ny och rätt blandad, reedsen tog jag med till handlare så han fick kolla den och sa att den var super skick såg ut som ny. Så vad har jag missat?? :va

/B

Jag hade ett problem med min hoj (KTM 125 exc) då den inte ville starta och det var att avgasventilen satt felmonterad. Vet inte om detta finns på din men på min ska det sitta en pigg i en gaffel, men min hade hamnat fel. Det blöddrade och höll på när jag satt den tillrätta men det var då bara att justera den.

Det är bara en idé som du kan prova om du provat allt annat:död
 
Cdi...

"Brunnen" tändplatta=bränd CDI,den ändrar då inte förtändningen vid gaspådrag.
 
"Brunnen" tändplatta=bränd CDI,den ändrar då inte förtändningen vid gaspådrag.

hmm.. oki.. Det enda som är kvar att kolla isf, testade en annan fugge idag utan resultat, Får försöka fixa en annan cdi och testa med då. Så cdin ändrar alltså förtändningen? Värt att testa iaf, för annars väntar nog en motorrenovering.

//B
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top