2-taktare med startproblem

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Kollade kompen med en komp testare som jag lånade av en polare, 4-4,5 i komp och det är typ hälften mot uppgifterna från Yamaha.. Så idag blir det att beställa nya packningssats och kolvringsats.. hoppas det hjälper.. Jag avskyr nämligen att byta delar för att hitta fel, vill hitta fel och sen byta delar. Men dålig komp är ju ett uppenbart problem så det kanske inte var svårare än så.. fattar bara i nte varför jag inte testade det tidigare, dock så verkade den ju ha komp men... Vi får se :)

//B
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Nähäpp.. Inte det heller:huvet nya packningar och ring men felet är kvar, kompen är dock uppe på typ 7 nu så den är ju ok. Förgasare kollad flera gånger, cdi ska enligt uppgift vara av en enkel modell antingen funkar den eller inte och min funkar. cyl och kolv i övrigt super bra skick. Felen är dock kvar, den sotar igen stiftet på några minuter, tomgången ojämn, går inte att gasa alls knappt utan att den dör. Är dock lättstartad och hoppar i gång direkt. soppan är ny och rätt blandad, reedsen tog jag med till handlare så han fick kolla den och sa att den var super skick såg ut som ny. Så vad har jag missat?? :va

/B
 

Xises

Fartgalen stoppkloss
Gick med
8 Jul 2010
Ort
Borlänge
Hoj
En blå lill-retta, Honda CBR 125 R Repsol, Yamaha WR 250 f -08
Nähäpp.. Inte det heller:huvet nya packningar och ring men felet är kvar, kompen är dock uppe på typ 7 nu så den är ju ok. Förgasare kollad flera gånger, cdi ska enligt uppgift vara av en enkel modell antingen funkar den eller inte och min funkar. cyl och kolv i övrigt super bra skick. Felen är dock kvar, den sotar igen stiftet på några minuter, tomgången ojämn, går inte att gasa alls knappt utan att den dör. Är dock lättstartad och hoppar i gång direkt. soppan är ny och rätt blandad, reedsen tog jag med till handlare så han fick kolla den och sa att den var super skick såg ut som ny. Så vad har jag missat?? :va

/B

Jag hade ett problem med min hoj (KTM 125 exc) då den inte ville starta och det var att avgasventilen satt felmonterad. Vet inte om detta finns på din men på min ska det sitta en pigg i en gaffel, men min hade hamnat fel. Det blöddrade och höll på när jag satt den tillrätta men det var då bara att justera den.

Det är bara en idé som du kan prova om du provat allt annat:död
 

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Cdi...

"Brunnen" tändplatta=bränd CDI,den ändrar då inte förtändningen vid gaspådrag.
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
"Brunnen" tändplatta=bränd CDI,den ändrar då inte förtändningen vid gaspådrag.

hmm.. oki.. Det enda som är kvar att kolla isf, testade en annan fugge idag utan resultat, Får försöka fixa en annan cdi och testa med då. Så cdin ändrar alltså förtändningen? Värt att testa iaf, för annars väntar nog en motorrenovering.

//B
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top