2 takt eller 4 takt

Status
Ej öppen för fler svar.
Men du, om du ska köra på (Asphalt), varför ska du då ha en motorcykel av crossmodell?

Är det inte bättre med något lite mer anpassat?
 
Kan ej sonen, har inte körkort för ex moped men ktm 125sx är väl skit bra lindgren? Den har en sån ljuvlig 2takts ljud och så är den skön som jag har hört . 'Men som andra säger så säger dem att köra på högvarv med en ktm 125sx är ju inte särskilt så bra vilket jag och sonen inte kommer att göra så kanske det ändå ska bli en ktm 125sx
 
Kan ej sonen, har inte körkort för ex moped men ktm 125sx är väl skit bra lindgren? Den har en sån ljuvlig 2takts ljud och så är den skön som jag har hört . 'Men som andra säger så säger dem att köra på högvarv med en ktm 125sx är ju inte särskilt så bra vilket jag och sonen inte kommer att göra så kanske det ändå ska bli en ktm 125sx


Har han inte körkort för moped, så är det naturligtvis bättre att köra cross på gatan! :rolleyes:
Du kan få ljuvligt tvåtaktsljud ur en MP3-fil på datorn också, köp en dator åt dig och din son :tummenupp
 
Okej en av dessa aka det bli 4 takt honda crf 100 eller honda crf 150 eller 2 takt ktm 125sx

Ska du köpa något med så pass liten motor så bör du satsa på 2-taktaren! Dessa små fyrtaktare varvar så iiin i helvete, vilket enbart kommer leda till att du får kolla ventiler konstant
 
Köp en KTM 125 SX, blanda olja runt 1%, sen se till att värma upp den ordentligt till en början med långa fullgasrepor på 3-4 km på trean utan att växla så kommer motorn gå bra.

Så jag gjorde med min gamla tvåtaktare, gick som ett skållat ollon.:banana
 
Köp en KTM 125 SX, blanda olja runt 1%, sen se till att värma upp den ordentligt till en början med långa fullgasrepor på 3-4 km på trean utan att växla så kommer motorn gå bra.

Så jag gjorde med min gamla tvåtaktare, gick som ett skållat ollon.:banana

Ska man inte använda extremt mycket motorbroms på en sådan maskin när man kör 1% blandning?
 
Innan jag fick körkort så hade jag en Husqvarna 200 3-takt. Gick alldeles utmärkt och leka runt på vägarna med den så satsa på en 3-taktare med lite större kubik ist.

Själv börja man ju köra på en motoGuzzi wankel 5-taktare... En 500 var det! En fin hoj det! Lite liten motor för en 5-taktare dock... Slö när man :7peta i underväxeln!

Min första räserhoj var en Yamaha DT som gick i baktakt. En orörd Polka-DT. Otroligt fin. :kär
 
Hur fan orkar du starta en ny tråd varje dag. Ena dagen är du farsa som ska låta grabben köra cross på "asphalt", nästa så vet du inte hur man blandar olja i hojen du just köpt. Kan du inte bara köpa några mc-tidningar att sitta och runka åt tills du fyller 15 och får köra moppe istället för att spamma det här forumet.
 
Kan ej sonen, har inte körkort för ex moped men ktm 125sx är väl skit bra lindgren? Den har en sån ljuvlig 2takts ljud och så är den skön som jag har hört . 'Men som andra säger så säger dem att köra på högvarv med en ktm 125sx är ju inte särskilt så bra vilket jag och sonen inte kommer att göra så kanske det ändå ska bli en ktm 125sx

13 år och redan med barn är bra jobbat! :tummenupp

I debatten mellan 3 och 5-takt så går jag snarare på 1-takt, varför en massa onödiga arbetstakter när allt kan fixas i en? Blir ju bara tungt och otympligt...
 
Den första är 4-takt och den andra 2T. De är ungefär lika snabba så valet blir en smakfråga och båda har sin charm och är sporthojat på sina egna sätt.
 

Bifogat

  • HD.jpg
    HD.jpg
    250.6 KB · Visningar: 62
  • DSC_0049.jpg
    DSC_0049.jpg
    209.4 KB · Visningar: 71
Köp en KTM 125 SX, blanda olja runt 1%, sen se till att värma upp den ordentligt till en början med långa fullgasrepor på 3-4 km på trean utan att växla så kommer motorn gå bra.

Så jag gjorde med min gamla tvåtaktare, gick som ett skållat ollon.:banana

Ok tack, men ska man inte blanda in 2% olja i tanken?
 
Hur fan orkar du starta en ny tråd varje dag. Ena dagen är du farsa som ska låta grabben köra cross på "asphalt", nästa så vet du inte hur man blandar olja i hojen du just köpt. Kan du inte bara köpa några mc-tidningar att sitta och runka åt tills du fyller 15 och får köra moppe istället för att spamma det här forumet.

Du har fattat noll, stick, du hör inte till här dumass noobad så noobad
 
13 år och redan med barn är bra jobbat! :tummenupp

I debatten mellan 3 och 5-takt så går jag snarare på 1-takt, varför en massa onödiga arbetstakter när allt kan fixas i en? Blir ju bara tungt och otympligt...

Jomen visst :D Känslan när 1-taktaren når 40000 rpm :Bugar Obeskrivlig :D Dock så saknar man ju raketvridet som en 5-taktare har :yoparty Får ju dock lite mer fjös i en 1-taktare om man köper till trim-backspeglar.. :D
 
Köp en KTM 525 vettja.
Eller om du ska köra asphalt kan du/ni väl köpa en BMW 1000RR?

Så kanske det blir lite lugnare här på forumet sen...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top