2-t turbo

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Vad är egentligen problemet med 2-t turbo??
Är det att turbon ställer till det med pulserna i expansionskammaren (eller tvärtom?)?
Måste expansionskammaren beräknas efter det mottryck som blir av turbon?
Sen måste kammarna isoleras för att inte tappa för mycket värme?
Vart får man tag på lämplig avgastempmätare (för att kunna se om blandningen är tokfel) och vart ska denna monteras?
Hur fungerar det med bränsletrycksregulator? Vart får man tag på denna?`
Ska man satsa på vatteninsprutning?
:confused: Detta var första omgången frågor...

Litteratur??
(har lyckats slänga artikeln med snubben från chalemers...)
 
Sen den där lilla skitsaken med att turbon måste ha smörjning dårå´...
Dyrt! Finns trådar om det och finns en här på forumet som byggt turbo på rd350 som specialarbete, sök så hittar du.
 
sEiKo skrev:
Sen den där lilla skitsaken med att turbon måste ha smörjning dårå´...
Dyrt! Finns trådar om det och finns en här på forumet som byggt turbo på rd350 som specialarbete, sök så hittar du.

Problem är till för att lösas.. :tummenupp
 
försök att hitta ett aerodyne aggregat... räkna med 15 lax minst för ett som e i bra skick.. kulagrade och helt kapslad smörjning.. mycket lättdrivna.. har skrivit i en annan tråd här tidigare om de lite..

/yam
 
i nya snow rider så håller dom på å ska bromsa en gammal polaris 650 motor me turbo.. har inte köpt blaskan själv och läst hela artickeln.. snål läste på macken en kväll på väg hem från garaget..*ler* verka dock som att det inte gick så bra..

/yam
 
Denna Länk verkar inte fungera längre, någon som vet var man kan få tag i info om denna?

MVH/Henrik


skicka ett mail till han så får du svar..
vad vill du veta? gå in på länken som e i nån av trådarna här som går till snowrider, jag läste igenom den i julas å den e på 41 sidor det står allt i den tråden för att du ska få nåt å funka..

/yam

/yam
 
försök att hitta ett aerodyne aggregat... räkna med 15 lax minst för ett som e i bra skick.. kulagrade och helt kapslad smörjning.. mycket lättdrivna.. har skrivit i en annan tråd här tidigare om de lite..

/yam

Hej du.
Blir nog svårt ,,dels har de (Aerodyne) gått i konkurs,,(var väl det vanliga amerikanska skit,,;-) ) och sen gjorde dem nog aldrig nåt så litet som skulle kunna passa en 350,,,
Annars var väl tanken bra,... att inte använda en trycksmord turbo,,men det var kanske därför de gick i konkurs??
Grejorna skall ju hålla också.:tungan
Frostie.
 
Allt går. Min polare turbomatade en suziki k50 för ett par månader sen. ska lägga upp filmen när jag har tid.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top