2 st -04 fazer 1000 silver (blå)

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
betald
03.30 i natt var några inne och stal 2 st fazer ur våra larmade conteinrar på jarla trafikskola vid solvalla.

båda cyklarna är silverfärgade orginal men en av dom är stripad så att den ser blå ut båda har ställningar för pack väskor (svarta väskor) den blå är stripad med "jarla trafikskola" dekaler.

detta är helt klart en väl planerad stöld! under gårdagen blev en av dessa hojar av med nyckeln, och den conteinern dom stod i hade någon vid något tillfälle skruvat loss muttern till bommen för hänglåset, så dom kunde helt enkelt bara gänga ut den och öppna.

sen till ödets ironi, jag har ett övernattnings rum på skolan, och blir ca: halv fyra i morse, väkt av larmet som lever djävlar i mig! tar bara ett par sekunder innan jag börjat lokalisera upp och ner, och far ut i kallingarna beredd på figth:rolleyes: kollar alla rum i skolan så att ingen är inne, kollar ute på gårdsplanen och alla conteinrar alla bommar och lås ser ut att vara som det ska! ringer larmcentralen och talar om att det är falsk larm. (det händer till och från att så sker, pga batteri backuper eller annat som rör sig typ råttor fåglar som varit inne) förmodligen satt fanskapen och skrattade i någon buske under tiden...........

reg nr. URW717 , och UXB931

ser ni någon av dom ring jarla på 08/288282
eller mig på 070 3112273
eller naturligtvis fungerar förhoppnings vis även polisen;)

mvh ola

så här är det

en av hojarna reporterades att den stod i en buske i solna, tyvärr han den försvinna innan vi han dit för att ta reda på den:( något senare hittades dock densamma i /på ett släp i GÄVLE!

denna hoj hade tokslut lager i både bakhjul och sving och kunde alltså inte köras, villket dom tydligen kom fram till:) men dom fixade alltså ett släp och drog upp den till GÄVLE om polisen plockade den tillsammans med tjyvarna eller om dom hade ställt ifrån sig släpet vet jag för tillfället inte. Men det verkar som att slutmålet var gävle eller högre upp ändå.

en av hojarna reporterades att den stod i en buske i solna, tyvärr han den försvinna innan vi han dit för att ta reda på den:( något senare hittades dock densamma i /på ett släp i GÄVLE!

denna hoj hade tokslut lager i både bakhjul och sving och kunde alltså inte köras, villket dom tydligen kom fram till:) men dom fixade alltså ett släp och drog upp den till GÄVLE om polisen plockade den tillsammans med tjyvarna eller om dom hade ställt ifrån sig släpet vet jag för tillfället inte. Men det verkar som att slutmålet var gävle eller högre upp ändå.

Har den andra kommit till rätta? Såg en silver fazer (tror jag) i 100 knyck i villområde nära solvalla utan hjälm på skjuts.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing