Hej!
Har vart inne på ett till/nytt café-projekt och har kommit fram till att den mest effekt-starka modellen med någorlunda former att bygga på är en Honda CB Boldor, antingen 900:an eller 1100:an. (Om någon har ytterligare tips på modell med liknande eller starkare motor så är det givetvis välkommet!)
Hur som helst, fråga 1:
Har provkört 2 st 900
r samt 1 st 1100:a. Den senare kändes något så otroligt tungstyrd och svängde liksom som den själv ville i kurvorna och rätade automatiskt upp sig vid gaspådrag. Det var med andra ord (med min vikt på 60 kg beräknat) omöjligt för mig att acclerera i en kurva, och att bara vinkla ner den var ett projekt som krävde planering. Så till frågan, är det modellens fel eller just detta exemplaret?! Kan det ha berott på att ramen eller något är skevt? Båda exemplaren av 900:an har vart hur lättskörda som helst i jämförelse, och tjänstevikten på pappret ska skilja 5 kilo! Mycket märkligt tycker jag...
Fråga 2:
Den första 900:an hade ett 4-1 system och reste sig på bakhjulet mid max accleration på ettans växel och kändes överlag mycket pigg och rapp i motorn. 1100 var också väldigt stark med ett kanske något bättre vridmoment. Men den senaste 900:an kändes riktigt slö, och jag ger mig fan på att jag drar ifrån den i acclerationen med min cb 650.. Kan ett 4-1 system göra så stor skillnad eller är det motorn som var "slut" på den senare? (betänk då att 1100:an var orginal, och kändes likvärdig 900:an med 4-1 system)
Mycket tacksam för svar!
~Slif
Har vart inne på ett till/nytt café-projekt och har kommit fram till att den mest effekt-starka modellen med någorlunda former att bygga på är en Honda CB Boldor, antingen 900:an eller 1100:an. (Om någon har ytterligare tips på modell med liknande eller starkare motor så är det givetvis välkommet!)
Hur som helst, fråga 1:
Har provkört 2 st 900

Fråga 2:
Den första 900:an hade ett 4-1 system och reste sig på bakhjulet mid max accleration på ettans växel och kändes överlag mycket pigg och rapp i motorn. 1100 var också väldigt stark med ett kanske något bättre vridmoment. Men den senaste 900:an kändes riktigt slö, och jag ger mig fan på att jag drar ifrån den i acclerationen med min cb 650.. Kan ett 4-1 system göra så stor skillnad eller är det motorn som var "slut" på den senare? (betänk då att 1100:an var orginal, och kändes likvärdig 900:an med 4-1 system)
Mycket tacksam för svar!
~Slif