2 frågor i en smäll!

Zealot

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gixxer 600
hej hopp...passar på att som färsking på forumet bombadera er lite här o var med trådar.. :gnissla

1. Försäkringsfråga: Jag har en Gixxer 600-99 som för tillfället står på min bror men vi både tycker det e bäst om jag nu tar över den. 23år gammal, körkort sen i maj. Betalar i dagsläget ca 900:-/månaden trafik hos länsförsäkrningar tror jag. Nån som har erfarenhet till vilket f-bolaget jag ska vända mig för att få bäst deal med tanke på mina förutsättningar?

2. Lufttryck: Fick inga papper med hojjen...hur mycket luft bör jag ha i fram resp bakdäck?

Tusen tack på förhand! :)

Zealot skrev:
2312977 hej hopp...passar på att som färsking på forumet bombadera er lite här o var med trådar.. :gnissla

1. Försäkringsfråga: Jag har en Gixxer 600-99 som för tillfället står på min bror men vi både tycker det e bäst om jag nu tar över den. 23år gammal, körkort sen i maj. Betalar i dagsläget ca 900:-/månaden trafik hos länsförsäkrningar tror jag. Nån som har erfarenhet till vilket f-bolaget jag ska vända mig för att få bäst deal med tanke på mina förutsättningar?

2. Lufttryck: Fick inga papper med hojjen...hur mycket luft bör jag ha i fram resp bakdäck?

Tusen tack på förhand! :)

1. Gå med i SMC & kolla vad Folksams SMC-premie gör för dig. Annars brukar IF vara bäst.

2. Vilken dimension har du på däcken?
Annars bör 2.5 fram & 2.9 bak vara bra. (Gäller 120/70 17" & 190/55 17").

Allt handlar om hur mycket du ska köra hojen.

Folksams SMC-försäkring är billig men..Du får inte ställa av den som du vill..kanske en eller två ggr på en säsong.

Sedan finns det dyrare försäkringar som du kan ställa av hojen varje dag om du vill.

Så frågan är vilket som är billigast, hur mycket man kör..allt är ju relativt.

Ger dig en tanke som är värd och tänka på.

Lycka till!

har samma hoj som du o är lika gammal som du... betalar 900 i månaden för halvförsäkring/halvår..
helförsäkringen kostar de dubbla...
försäkrad hos FOLKSAM

kenny_dff skrev:
2313827 har samma hoj som du o är lika gammal som du... betalar 900 i månaden för halvförsäkring/halvår..
helförsäkringen kostar de dubbla...
försäkrad hos FOLKSAM

Ok tackar! Folksam it is med andra ord.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back