2 frågor; 1. vinterköp 2. Gammelgixxer 750

För mig va de marginell skillnad mellen en blade -92 samt en R1 -98. Skit skumt.

Enbart ett slipon med rätt bestyckning bidrar inte direkt till någon mer ketchup effekt.

Överlag är mycket effekt och lite kubik källan till ketchup.

Last edited:
Jag säger bara fireblade!
Har en -92 nu och är grymt nöjd.
Har ägt en -93 gsx1100r tidigare och visst gick den fort (rakt fram) men långt ifrån lika rolig och lättkörd som en fireblade.
Tidigare erfarenheter är även en tl1000s och dessa börjar bli riktigt billiga nu!
har sett dom för 35 ute.. (grymma wheelingmaskiner men dras med vissa sjukdommar som vi alla vet)

Visst som RRickard påpekade också så har även jag råkat ut för vevstakslagret på min Fireblade -92. men om man bara sköter oljebytena (per 600 mil ungefär) så skall detta inte vara något problem. Häll bara i en skvätt exrtra olja om det skall wheeelas :)

Så min rekomendation är ändå att billigare/roligare hoj för 30k än fireblade får man leta efter, billig att försäkra 4000 halv/helår hos TH på mig 26 år i Umeå, samt att dom drar lite bränsle även vid hårdkörning :Bugar

RRickard skrev:
Säger bara blaaaaade!!!

dom e ganska billiga i allt och känns ganska ny å köra också, enligt mig! Men som sagt.. akta dig för vevstakslagrerna!!
Om man har olja i motorn så håller dom mkt längre! :D

Ska förklara lite:
Min var bestyckad för slipon men med orginal avgas. vid köpet.

Gick betydligt bättre med slipon på, "ketchupeffekten" märktes mer.

Med orginal bes. och orginal avgas. så är det säkert samma "ketchupeffekt" som nu.

/H

Kay skrev:
Håll er ON topic snälla...

mostwanted: skitdyra för o vara så gamla jueh. Får en gammelsläde för 20-25kkr.

En ZXR ska inte gå för mer heller. Folk sätter ut fantasipriser på dom i tidningen. Jag tror dock att få säljes till det priset. Men vill du ha en wheeliemaskin ska du nog undvika ZXRen. Den är framtung... :D

För h**lvete Kay, köp inget sånt skit som du kommer tröttna på efter en månad Tung, Slö och definetivt ingen wheelie/stoppie maskin.

Köp en lagd hoj i Tyskland - på med Race kåpor linslampor (CE) Bak/broms (CE) och blinkers.

Du kan hitta R6 98- för bra under 40 000:-

Tänk dig för innan du köper en blysläde.

Ursäkta till alla er som har blysläde.

Dessa R6 kostar mellan 33 - 36000 i Tyskland

Bifogat

• R6 30.jpg
    R6 30.jpg
    16.2 KB · Visningar: 54
  • R6 35.jpg
    R6 35.jpg
    19.6 KB · Visningar: 51
  • R6 36.jpg
    R6 36.jpg
    17.8 KB · Visningar: 49
Last edited:
Zilversurfer skrev:
För h**lvete Kay, köp inget sånt skit som du kommer tröttna på efter en månad Tung, Slö och definetivt ingen wheelie/stoppie maskin.

Köp en lagd hoj i Tyskland - på med Race kåpor linslampor (CE) Bak/broms (CE) och blinkers.

Du kan hitta R6 98- för bra under 40 000:-

Han vill dock inte betala hutlösa förs. premier.
Då trillar ditt alternativ bort, fast att man får en betydligt "bättre" hoj.
Kör själv en Fireblade från 92 pga försäkringen.
Gick ifrån en Firestorm till Bladen, ångrar mig inte en sekund.

Henke skrev:
Han vill dock inte betala hutlösa förs. premier.
Då trillar ditt alternativ bort, fast att man får en betydligt "bättre" hoj.
Kör själv en Fireblade från 92 pga försäkringen.
Gick ifrån en Firestorm till Bladen, ångrar mig inte en sekund.

Han ska ändå bara köra trafikförsäkring..och där skiljer det inte så mkt mellan årsmodellerna.

Kay skrev:
Heol: Okej. Hur är motorkaraktären på den? Ketchup? Kul, även om den inte drar din polares cebbärr900?
Är personligen skitnöjd med min hoj(fast inte de snyggaste färgerna), men visst den kallas ju inte blysläde för inte.
Visst är det lite ketchupeffekt, men tycker den inte är så farlig.
Effekten räcker till å den är rolig att köra.
Kanske inte den lättaste, men va fan.
Slå till å köp en!! :tummenupp

Kluven som alltid. Kommer gå fram o tillbaka i valen känner jag, det hänger så mkt på försäkring. Visst tar jag hellre en R6a, men jag trodde den skulle vara mkt dyrare i försäkring.
Kanske man sparar lite till och köper något lite fräshare. Försäkringen är det allt handlar om när allt kommer omkring, annars hade jag hookat mig en nyare R1a.

Kay skrev:
Kluven som alltid. Kommer gå fram o tillbaka i valen känner jag, det hänger så mkt på försäkring. Visst tar jag hellre en R6a, men jag trodde den skulle vara mkt dyrare i försäkring.
Kanske man sparar lite till och köper något lite fräshare. Försäkringen är det allt handlar om när allt kommer omkring, annars hade jag hookat mig en nyare R1a.

Jag trodde också att r6:an skulle vara dyr i försökring. Men ack vad jag bedrog mig, kollade upp det idag. för mig kille 26 utan mc kort och bor i blekinge (ingen storstad) så kostade en r6 99:a 315kr/mån trafik och 506kr/mån halv.
Och jag betalar bara ca 1500 mindre /år för min fzr 600 som jag ny har

Jag har en GSX-R 750 '88, har haft den i ett år, mycket nöjd :tummenupp

Nu när vi endå är inne på firebladen, vad är detta för modell? Framlampan ser ju inte alls ut som på andra fireblades?

Bifogat

• 36559_ogl_s.jpg
    36559_ogl_s.jpg
    66.4 KB · Visningar: 49
CayLe skrev:
Nu när vi endå är inne på firebladen, vad är detta för modell? Framlampan ser ju inte alls ut som på andra fireblades?

Ser ut som en -98 överdel av kåpan (lyset), och resten av hojen -92 eller -93 va?

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025