2 filmer, berätta

Förlåt jag blandade ihop namnen, vad heter den filmen med tjejen i sin chokladaffär?
hette inte hon med amelie? :va
Du tänker på Chocolat?
Nej Superbad och I Now... Är grymt bra komedier :yoparty :D
du låter som en tråkig person, röker du pipa och uppskattar ett glas konjak på verandan på vintern?
Ja uppskattar man humor fri från intelligens eller smak så tycker man säkert att det är bra filmer. Hela idén med filmen Superbad är ju bara tråkig, tonårskillar som desperat försöker fixa brudar innan college? Nytänkande :rolleyes:

Konjak är gott, en flaska Hennessey på förfesten i sann gangsteranda går alltid åt!

Såhär i påsktider ska nog kosta på mig att se Life Of Brian.
[YOUTUBE-ID]gb_qHP7VaZE[/YOUTUBE-ID]

Med stor risk att jag härmed utsätter mig för allmän bespottning så måste jag säga att jag tyckte the man from earth var rätt bra:D

Kollade på några bra komedier (Superbad, I now pronounce you Chuck & Larry och Clerks II)

Clerks II är skitskoj. Inte bra på något sätt, men jäkligt rolig om man är på humör. I stil med Grandma´s Boy.

Old School är ju också en sköning som bör ses med jämna mellanrum. :D

Är det fler än jag som plockar sköna fraser från liknande filmer och försöker använda så många man vågar på jobbet? Det är krävs sin man för att helt seriöst lyckas flika in "pillow pants", "pussy troll" eller "you´re all fucked in the head" i en arbetsdiskussion. :D

..Det är ett oerhört slöseri med tid. Jag vägrade stänga av för jag kunde bara inte tro att den skulle vara så dålig hela tiden, det var den inte, den blev sämre...

Det är samma sak med There will be blood. Så otroligt dålig så man skrattade åt den. Nästan ångestattacker.

Clerks II är skitskoj. Inte bra på något sätt, men jäkligt rolig om man är på humör. I stil med Grandma´s Boy.

Old School är ju också en sköning som bör ses med jämna mellanrum. :D

Är det fler än jag som plockar sköna fraser från liknande filmer och försöker använda så många man vågar på jobbet? Det är krävs sin man för att helt seriöst lyckas flika in "pillow pants", "pussy troll" eller "you´re all fucked in the head" i en arbetsdiskussion. :D

shwisky, shwat am i saying shwat shway?

Hot Rod :yoparty :D

Men så är det ju faktiskt så att majoriteten av filmtittarna inte vill se gamla svartvita skitfilmer gjorda av folk med hjärnspöken. Bara för att det finns ett gäng (alltför många enligt mig) "filmofiler" med sjal runt halsen och rock över sin fina kavaj betyder det inte att de har bra smak bara för att de "uppskattar" konsten.
Ungefär som när folk hyllar de japanska filmerna och totalsågar nyinspelningarna av hollywood-bolagen, för de som orkar se båda delarna inser ganska så fort att de japanska varianterna är oftast skit. Förutom de med sjal runt halsen då, de anser att det är ett film-mord när man spelar in "the ring"...

Jajaja, min enda invändning var att IMDB inte är vad Oddjobb påstod. Japanska spökfilmer överlåter jag åt dem som tycker sådant är underhållande.

Däremot är ju Kurosawa den kanske enskilt största influensen för hela Hollywood-scenen.

Last edited:
Jajaja, min enda invändning var att IMDB inte är vad Oddjobb påstod. Japanska spökfilmer överlåter jag åt dem som tycker sådant är underhållande.

Däremot är ju Kurosawa den kanske enskilt största influensen för hela Hollywood-scenen.

Sorry, när jag läste mitt inlägg igen så såg det ju faktiskt lite väl elakt ut, det var inte ett påhopp på dig även om det såg ut som det.
Vad det gäller Kurosawa så kanske du har rätt, jag är totalt oinsatt i det men vet bara att det japanska skräp jag har sett är frustrerande dåligt :huvet
För övrigt så håller jag nog med till viss del angående IMDB's betygssättning, man kan inte lita blint på den direkt, även om den i många fall ger en hyffsad hint om det är sevärt eller ej.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul