2 eller 4:takt

DeluX

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Honda cbr 125r -05
Hej.. Läste bikes senaste nummer, där kom dom fram till att derbin accade bäst men på andra platts kom honda cbr. Hondan är ju 4:takt och ligger endas på 13 hk. skulle vilja veta vad som går bäst om man ska köra lagligt, (15 hk) en strypt 2:taktare eller 4:taktare.

DeluX skrev:
Hej.. Läste bikes senaste nummer, där kom dom fram till att derbin accade bäst men på andra platts kom honda cbr. Hondan är ju 4:takt och ligger endas på 13 hk. skulle vilja veta vad som går bäst om man ska köra lagligt, (15 hk) en strypt 2:taktare eller 4:taktare.

Köra strypt och lagligt köp 4-takt.

Vill du kunna köra snabbare än 100 utan att pressa fullt så ska du nog köpa en 2-taktare.

Skulle nog skippat 125an om jag vart tvungen o kört strypt.
Väntat på mc istället.

Jag kör en 4-takt 125a, tycker den funkar bra sålänge man undviker motorvägarna. Den ca 120 på raksträcka i normalvind. Med en annan ljuddämpare så blir de fint ljud också :yoparty
Men sen är min varvtalsstrypt också, så man skulle kunna piska upp den lite till.

Satsa på en 4-takare. 2-takt är mer mek än åka. Går att ha jävligt kul på 4-taktare också, faktist! Ångrar mig något enormt att jag inte köpte en 4-taktare.

Itacha75 skrev:
Satsa på en 4-takare. 2-takt är mer mek än åka. Går att ha jävligt kul på 4-taktare också, faktist! Ångrar mig något enormt att jag inte köpte en 4-taktare.

Jag körde 1000 mil på min 2taktare och det enda jag gjorde va byta termostat och olja

1560 mil det enda mek har varit däck, framdrev och kolv vid 1000mil

ska du köra strypt så vetefan vad jag hade valt. men hur länge kommer du köra strypt? en 16 åring kör inte strypt :kocko iaf inte efter 1 månads körning då komemr man tröttna. köp 2 taktare nu när det e så låga kubik, så kan du gå över till 4-taktare när du blir 18 :tummenupp . jag ska iaf skaffa mig en husaberg 600 supermotard när åldern är inne :yoparty

En sak bara;
Vilket du än väljer, så kommer du tröttna på effekten förr eller senare!

När jag fick MXen var det "Whooooaaaaa :Bugar "

Nu är det mer "Gåååfooortarehoojfaaanskaaaap"

:rolleyes:

Kört 700 mil.
Enda mecket är främre bromskloss.
Dock har de väll inte me 2-takt lr 4-takt o göra.

Svanen skrev:
En sak bara;
Vilket du än väljer, så kommer du tröttna på effekten förr eller senare!

När jag fick MXen var det "Whooooaaaaa :Bugar "

Nu är det mer "Gåååfooortarehoojfaaanskaaaap"

:rolleyes:
Ja, skulle inte din längtan efter effekt vara större om du hade en 4-taktare?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...