2 daytona, 2 stulen. Min Triumph Daytona 675 -08 blev stulen inatt.

cimp

Cimp
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Vällingby
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Tja!

Blev av med min Triumph Daytona 675 -08 inatt.

Stod utanför lägenheten på Söderberga gårdsväg 75 i vällingby. Var för lat för att köra runt den på innergården.

Den hade skivbromslås och styrlås fanns inget spår av idioterna.

Reg plåt: ANT380

Hör av er om ni ser den. Bifogar bilder. Inge speciellt modifierad.

Ger hittelön om ni får tag i idioten/erna och håller fast dem tills ja kommer.

Mobilnr: 070-777 20 44
 

Bifogat

  • 270170_10150731130330454_871625453_19834952_2004034_n.jpg
    270170_10150731130330454_871625453_19834952_2004034_n.jpg
    128.2 KB · Visningar: 406
  • 4722373159.jpg
    4722373159.jpg
    41.1 KB · Visningar: 327
Last edited:

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Grisar! Våra Dajtånor verkar vara poppis bland tjyvarna :(
Hoppas fan dom tar packet, låser in dom för all framtid och klipper deras tår naglar så där djävligt korta så det gör svin ont!
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Att ni aldrig lär er! Man skall inte döda folk som straff. Busar skall arbeta ihjäl sig innan man kokar man lim på dem. Farbror Stalin fattade det där. Man skickar buset till en avlägsen plats där de får slita med något samhällsnytigt tills de stupar. Då får man något tillbaka av buset. Att ha ihjäl dem direkt är bara korkat.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Att ni aldrig lär er! Man skall inte döda folk som straff. Busar skall arbeta ihjäl sig innan man kokar man lim på dem. Farbror Stalin fattade det där. Man skickar buset till en avlägsen plats där de får slita med något samhällsnytigt tills de stupar. Då får man något tillbaka av buset. Att ha ihjäl dem direkt är bara korkat.

Farbror Stalin var en av de som själv skulle ha blivit kokt till lim.En större massmördare efter Hitler är väl svårt att hitta i modern tid.

Hoppas för övrigt du hittar din hoj igen "cimp".
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Farbror Stalin var en av de som själv skulle ha blivit kokt till lim.En större massmördare efter Hitler är väl svårt att hitta i modern tid.

Hoppas för övrigt du hittar din hoj igen "cimp".

App App App... Not so fast..:fakta

Stalin, och hans efterträdare - 62 miljoner
Hitler, och hans hantlangare - 21 miljoner

Till TS; Minns jag fel eller är det din andra Daytona som försvinner..?
Hur som helst - en är illa nog.:gnissla
Koka lim ställer jag upp på.
Kom med packet så har jag kastruller så det räcker.:mad:
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Riktigt tråkigt att du blev av med din hoj, tyvärr så gör ett styrlås ingen större nytta, bara köra en skateboard under hjulet o rulla iväg o in i en bil o sen jobba i lugn o ro nånstans. Minst en kätting runt en stolpe, gärna med larm typ Abus detecto som piper o väcker grannskapet o förhoppningsvis skrämmer tjyven.

Håller utkik när jag e ute o bockar.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Riktigt tråkigt att du blev av med din hoj, tyvärr så gör ett styrlås ingen större nytta, bara köra en skateboard under hjulet o rulla iväg o in i en bil o sen jobba i lugn o ro nånstans. Minst en kätting runt en stolpe, gärna med larm typ Abus detecto som piper o väcker grannskapet o förhoppningsvis skrämmer tjyven.

Håller utkik när jag e ute o bockar.
Styr + skivbromslås godkäns av försäkringsbolagen, därför struntar många i att använda riktiga lås, som en kätting runt en stolpe. Skulle stoppa många tillfällighetstjuvar.
 

cimp

Cimp
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Vällingby
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Jo andra cykeln som blev stulen. Hade en -03 gul om ja minns rätt innan. Snuten plocka två bus körare men åtal kunde ej väckas för den första stölden (skämt). Dessutom blev den stulen igen innan jag hann ut på plats. Den låste jag med kätting men hjälpte ej tyvärr, de låg avklippta delar efter den. Så nu körde jag bara styr+skivbromslås.

De har förmodligen kört upp den på ett släp,truck. Lite nyfiken om de kommer busköra med denna med isåfall håller ja tummarna för att de ramlar riktigt ordentligt de svinen.

Lägger hjälmen på hyllan nu trött på alla jävla as till tjuvar. Blir de något nytt sätter ja en sändare i skiten och gör hojjen strömförande.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
En tracker, några polare givet utrustade med bollträ skulle vart fint..

Alltid tråkigt, men det verkar som att ni har försäkring som täcker stöld. Alltid surt att inte kunna köra/självrisk. Hoppas det löser sig snabbt och smidigt!
 

cimp

Cimp
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Vällingby
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
En liten uppdatering.
Polisen ringde vid 19 tiden idag och hittade motorcykeln i Viksjö precis närtill centrum. Tjuven hade försökte plocka en skylt från en moped varav ägaren till mopeden tacklar ner tjuven med min hojj. Tjuven kommer dock undan. Signalamentet var:
Östeurope i 30 års åldern med ett ärr längst pannan och ner på kinden och ett glasöga.
 

Bifogat

  • kvaddad.jpg
    kvaddad.jpg
    178.4 KB · Visningar: 369

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Ort
Södra sidan
Hoj
Kronan Cykel
En liten uppdatering.
Polisen ringde vid 19 tiden idag och hittade motorcykeln i Viksjö precis närtill centrum. Tjuven hade försökte plocka en skylt från en moped varav ägaren till mopeden tacklar ner tjuven med min hojj. Tjuven kommer dock undan. Signalamentet var:
Östeurope i 30 års åldern med ett ärr längst pannan och ner på kinden och ett glasöga.

Hehehe vilken sköning! Kan väl inte finnas alltförmånga med glasöga iaf.
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Jo andra cykeln som blev stulen. Hade en -03 gul om ja minns rätt innan. Snuten plocka två bus körare men åtal kunde ej väckas för den första stölden (skämt). Dessutom blev den stulen igen innan jag hann ut på plats. Den låste jag med kätting men hjälpte ej tyvärr, de låg avklippta delar efter den. Så nu körde jag bara styr+skivbromslås.

De har förmodligen kört upp den på ett släp,truck. Lite nyfiken om de kommer busköra med denna med isåfall håller ja tummarna för att de ramlar riktigt ordentligt de svinen.

Lägger hjälmen på hyllan nu trött på alla jävla as till tjuvar. Blir de något nytt sätter ja en sändare i skiten och gör hojjen strömförande.

Det jag menar med att ha typ detectolåset är att det piper 100 dB om nån rör på hojen, det ekar rätt bra om den står utomhus i bostadsområde, då kanske du har mer tid att upptäcka stölden.

Synd att svinet hann smita.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
En liten uppdatering.
Polisen ringde vid 19 tiden idag och hittade motorcykeln i Viksjö precis närtill centrum. Tjuven hade försökte plocka en skylt från en moped varav ägaren till mopeden tacklar ner tjuven med min hojj. Tjuven kommer dock undan. Signalamentet var:
Östeurope i 30 års åldern med ett ärr längst pannan och ner på kinden och ett glasöga.


den tjuven lär ju inte vara så svår att hitta.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hittade också min hoj igår. En kompis såg den stå parkerad på Kungsholmen. Vi ringde polisen och när killen som stal hojen kom tillbaka för att köra igen så blev det tut-tut-bil och bojor därifrån. Tyvärr var rätt mycket sönder på hojen som nu är tagen i beslag av farbror blå.

Kung att dom tog han!
Vad var det för lirare? Snorunge?
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Hittade också min hoj igår. En kompis såg den stå parkerad på Kungsholmen. Vi ringde polisen och när killen som stal hojen kom tillbaka för att köra igen så blev det tut-tut-bil och bojor därifrån. Tyvärr var rätt mycket sönder på hojen som nu är tagen i beslag av farbror blå.

Måste bara fråga.
Du bor på Kungsholmen, den stals därifrån och den 'begåvade' killen kör runt med den på Kungsholmen?
 

cimp

Cimp
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Vällingby
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
När jag nu mer åker kommunalt stötte jag på en fin ktm (jävligt dålig på modellnamn på ktmer). Var en lirare som åkte runt på inneparkeringen oskyddad utan regplåt. Kan varit någon som meckat med hojjen hann ej se tändningslåset.

Vit och hade två pipor utan regskylt (liknade en superduke, kanske?). Så om någon blivit av med en sådan i Vällingbytrakten så såg jag den på söderberga gårdsväg i Vällingby igår kväll. Ska ta en promenix i området och kika efter den under dagen.

Kan som sagt vara helt ärlig. Han som körde den såg svensk ut men kan ha varit östeurope.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top