2-dagarskurs som bygger på dina kunskaper. 7-8 augusti Gelleråsen

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Tycker du att du är för bra för att gå steg 1 som första kurs?
Att steg 1 skulle vara för grundläggande?

Känner du att stegutbildning inte är något för dig?
Eller du kanske har helt andra orsake och behov.

SMC stockholm kör denna helg en 2 dagarskurs med inriktning att vi utgår ifrån dina kunnskaper och dina behov.
Man börja första dagen med att tillsammans med sin instruktör sätta upp målet med kursen.
Det blir individuell anpassning och vi kommer jobba i grupper om max 4 personer.

Läs mer om detta och anmäl er på:

https://www2.svmc.se/school--kurser-?courseType=school&subType=bkk&courseId=228&apply=true

Kommer man kunna räkna in dessa som delar i stegen för utbildning? Alltså jag har gått steg ett och skulle vilja lägga på steg 2 och 3 också? Eller är detta helt fristående?

Kommer man kunna räkna in dessa som delar i stegen för utbildning? Alltså jag har gått steg ett och skulle vilja lägga på steg 2 och 3 också? Eller är detta helt fristående?

Det kommer att räknas in.
Har du gått steg 1 tidigare som kommer du administrativt gått steg 2 och 3 efter kursen... Vilket jag är säker på att du kommer ha gjort.. +en del mer.
Focus kommer ligga på dina behov och du kommer få individuell ledsagning.
Dvs i princip en steg 4

//ezzo

Jävligt bra idé

:tummenupp

Det kommer att räknas in.
Har du gått steg 1 tidigare som kommer du administrativt gått steg 2 och 3 efter kursen... Vilket jag är säker på att du kommer ha gjort.. +en del mer.
Focus kommer ligga på dina behov och du kommer få individuell ledsagning.
Dvs i princip en steg 4

//ezzo

Tackar för svaret, bara hitta någon att samåka med då! :)

Nu blev jag lite fundersam.. försäkringsklass 1-6 är det alltså inte några sporthojar? För dom tillhör väl klass 7?

Nu blev jag lite fundersam.. försäkringsklass 1-6 är det alltså inte några sporthojar? För dom tillhör väl klass 7?

Säljtext. inget att bry sig om.
Många som åker hoj försäkringsklass 1-6 som inte vågar sig till en bana pga alla sporthojar.
bara ett sätt att visa att vi siktar på dig som motorcyklist inte på din hoj.

Last edited:
Säljtext. inget att bry sig om.
Många som åker hoj försäkringsklass 1-6 som inte vågar sig till en bana pga alla sporthojar.
bara ett sätt att visa att vi siktar på dig som motorcyklist inte på din hoj.

Om jag kommer dit och det bara är customklubben vill jag åka mer er instruktörer på lunchen! :P

Men är det inte så att supersport är klass 7? Eller är det gammalt? Verkar inte finnas någon bra info på nätet heller.

Om jag kommer dit och det bara är customklubben vill jag åka mer er instruktörer på lunchen! :P

Men är det inte så att supersport är klass 7? Eller är det gammalt? Verkar inte finnas någon bra info på nätet heller.
Jag kan bara upprepar Ezzo's svar, försäkringsklassen har inget med detta att göra. Den har definitivt inte speciellt mycket med hur fort man kör på en kurs att göra...

Men beroende på försäkringsbolag är sporthojar klass 7-11 (eller om det var 13), helt korrekt.

Jag kan bara upprepar Ezzo's svar, försäkringsklassen har inget med detta att göra. Den har definitivt inte speciellt mycket med hur fort man kör på en kurs att göra...

Men beroende på försäkringsbolag är sporthojar klass 7-11 (eller om det var 13), helt korrekt.

Tvivlar inte på att det är ett säljpitch, var mest bara nyfiken på vilka klasser som gällde då jag inte hitta något om det. :)

Tack för svaret. :tummenupp

Kan bara säga en sak.
Kursen börjar fyllas på... Vi har sålt många platser de sista dagarna..

Kan också berätta att kursen dagen före kommer vi att lotta ut 2 platser till 2 dagarskursen.

Vill du ha en chans att få en 2 dagarskurs gratis.. hoppa in och anmäl dig till kursen den 6/8 med. ;)

Hur är det med boende, finns plats i stugorna, och vem pratar jag med då?
Och hur funkar det, om jag bokar 6-7-8, får jag vara med i utlottningnen av 7-8 och slipper betala 7-8 eller gäller det bara för de som inte bokat 7-8? :va

Och hur funkar det, om jag bokar 6-7-8, får jag vara med i utlottningnen av 7-8 och slipper betala 7-8 eller gäller det bara för de som inte bokat 7-8? :va

Stugorna är bokade av smc stockholm. Dvs vi som jobbar på kursen bor där.

Vinner du utlottningen får vi styra upp det på något sätt. ;)

//ezzo

Man kan tälta på gräset brevid stugorna, det ska jag göra. Och det är gratis.

Man kan tälta på gräset brevid stugorna, det ska jag göra. Och det är gratis.

Jag har tyvärr blivit för gammal för sånt. =(
Men Karlskoga Hotel hade bra priser spec om man är flera som delar, då var det nästan gratis. Så jag ska nog kolla om jag hittar några som kan tänka sig att dela rum.

Gösses säger jag bara.

På Några få timmar har vi sålt 10 platser till denna kurs.
Det finns nu ca10 platser kvar.

Var just in och tittade på antalet anmälningar.
3 platser kvar till full kurs....
Sen är det reservlista som gäller. Hamnar man på reservlistan finns det dock gott om chanser att kunna koma med iaf. Då hänger det på att jag får tag på instruktörer så vi kan hantera fler deltagare..

Men för er som funderar . 3 platser kvar just nu.

Var just in och tittade på antalet anmälningar.
3 platser kvar till full kurs....
Sen är det reservlista som gäller. Hamnar man på reservlistan finns det dock gott om chanser att kunna koma med iaf. Då hänger det på att jag får tag på instruktörer så vi kan hantera fler deltagare..

Men för er som funderar . 3 platser kvar just nu.

Njaaaaaa, nu är det bara 2 platser kvar. Ses på banan:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...