2:a Årsdagen av Gpf:s bortgång (23/9)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tiden rusar verkligen iväg, är imorgon fredag 23 september, 2 år sedan Rikard/gpf lämnade oss, och några dagar mer än två år sedan, som vi för första gången satt på Akkurat efter en SH-hojrunda, och helgen därefter istället valde Tivoli, början till det som sedan skulle bli återkommande "Tokholm-SH-pubar", något som fortsatt ett par år...

Då, för två år sedan, kändes det som om hojsäsongen i stort sett var över, att allt gått väl. Men så hände det oväntade, en för mig, för den säsongen väldigt, väldigt ny hojbekant via SH, träffade döden på hoj då det var som minst väntat, men har etsat sig fast i mitt minne väldigt djupt.

gpf och andra hojbekanta/kompisar som lämnat mig genom åren, finns alltid med i bakhuvudet när jag är ute och kör, inte så att jag tänker på det hela tiden, men med jämna mellanrum dyker ni upp, och jag ägnar er en tanke, en stunds vördnad och minne.

Några rader om olyckan HÄR.

Dödsannonsen

RoLLER:s väldigt vackra film kring gpf

Bikerbitchs "reportage" med gpf:s gode vän Lucky9

Skänker Rikard/gpf en tanke på årsdagen imorgon och hoppas det är ok i hojåkarhimmlen fortfarande.

/B

Ouff... kollade på intervjun precis... det är läskigt hur sådant här griper tag i en på något vis, trots att man inte känner den inblandade. Vila i fred Rikard. Till resten av er alla på SH... ha den här och liknande händelser i åtanke när ni kör. Ingen är odödlig.

Bra Bengt att påminna oss lite om baksidan med hojåkning, man behöver nog påminnas ibland att livet trots allt hänger på en skör tråd.
Som egentligen bara kan ryckas bort hur lätt som helst.

RoLLERs video har satt djupa spår, när man hör den låten så tänker man automatiskt på Rikard.

Rikard var den enda hojåkare som jag träffat på som avlidit och jag hoppas slippa uppleva flera.

Sköt om er.

// Göran

ja man blir ju berörd fast man inte känner richard... vila i frid ... ta de lugnt nu alla hojvänner inte mycke kvar utav sessen nu kör försiktigt... :tummenupp

Alltid tråkigt när någon dör.
Jag kollade på intervjun aldeles nyss och jag känner igen mig så väl, tyvärr... Framförallt i det du säger på slutet "det här måste jag berätta för rikard".

Precis samma sak när farsan dog för tre år sen. Bara man såg något på tv som man vet skulle intressera, "det här måste jag berätta" tänker man då, men nej, det går inte... :(

För övrigt så får jag inte RoLLERs film att fungera...

Man blir så ledsen när man läser sådant här.....
Tyvärr är han inte ensam om att ha en årsdag......

Det är ofta det minst väntade som är det mest farliga.

R.I.P

Lärde aldrig känna Rickard men läste vad som hände redan då och förstod vilken fin gemensamhet det är inom hojvärlden.

I Sorunda så hände det en mc-olycka för några veckor sedan där en mc-kille dog och de andra 2 hamnade på sjukhus. Från början bara ett inlägg här på sporthoj men som sedan har växt då det visade sig att killen kom från Järfälla , och man undra var i Järfälla? och sedan i nästa stund få veta att det är en kille från Viksjö som lämnade efter sig fru och två små barn 2 och 9 år gamla. Känner jag familjen? Har inte fått svar på den frågan ännu, men svaret kommer väl snart eftersom det visade sig att min ena son känner en av killarna som hamna på sjukhuset samt en Ignitevän bor granne med bästa kompisen till den avlidne.
Känner ändå sorg var gång jag hör att nån kört ihjäl sig och blir så ledsen när jag hör att barn förlorat sin far eller mor i mc-olycka.

Åka båge är väl för alla härinne en av de största gjädljeämnerna i livet och tänk va snabbt det ibland kan bli den största sorgen för andra nära och kära.

Ta hand om er därute och kör försiktigt!

Stark film! Som sagt, det här är baksidan av myntet. Ska man ha i medvetandet när man är ute känns det som. VErkade vara en fin kille.

//Robban

Jäklar vad tiden går fort.
Som någon sa, varje gång man hör Mad World så kommer bilden av en öldrickande Rickard upp. :(

Fortsätt köra försiktigt därute.

DreeTman skrev:
Jäklar vad tiden går fort.
Som någon sa, varje gång man hör Mad World så kommer bilden av en öldrickande Rickard upp. :(

Fortsätt köra försiktigt därute.

De e faktist sant. :(

Last edited:
Ännu ett år har gått och ändå känns klumpen i halsgropen lika stor varje gång som jag blir påmind om Rikards död.
Tiden läker inte alla sår.

Last edited:
Vet inte vad man skall säga. Man får en kuslig känsla i kroppen när man påminns om de stackare som förolyckats under årens lopp.

R.I.P Rikard!

Har läst trådarna om Rikards olycka flertalet gånger. Har även sett filmerna några gånger. Varje gång kommer klumpen i halsen och varje gång är tårarna nära, trots att jag inte kände Rikard. Varje gång känner man sig nedtagen från sin "säkra" plats och upptäcker att de dödliga mc-olyckorna drabbar inte bara andra anonyma personer, endast igenkända som "30-åring omkommen i mc-olycka" ur tidningarnas rubriker.

Det får en att tänka på hur otroligt lite som kan skilja mellan skrubbsår och död. Något som kan vara bra att ha i åtanke när man är ute på vägarna.

Instämmer med andra som får en klump i halsen när man tänker på sånna här saker. För ett år sedan såg jag BB's film, jag mådde dåligt efteråt även fast jag inte kände Rickard men har vänner som gjorde det.

Ska man känna sig skyldig för att man utsätter sina nära o kära för risken att bli drabbade? Jag har klurat på det många gånger men vill ju köra hoj... :(

Sänder tankar till vänner och anhöriga. Starkt och viktigt Fredrik att ställa upp på intervjun, så otroligt mycket närmare hjärtat när det inte bara är en notis i tidningen. Hela filmen av Jannica var väldigt finstämd och värdig, en tanke som slog mig var att fler borde se den för det blev så påtagligt hur små marginaler det är som gör att man kommer hem efter en åkdag. Ett slag i magen med budskapet att ingen är odödlig och även om vi naturligvis ska njuta av att åka motorcykel så ska man aldrig tappa respekten. Tack Benkar för tråden då detta annars hade varit okänt för mig.

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back