Mr_White
Medlem
Blått
Född fri, skattad till döds!

Född fri, skattad till döds!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
honkiie skrev:Även om man nu är röd så anser jag att man ska rösta blått för att "peta i myrstacken". ....?
Förvisso är jag av åsikten att ingen regering är kompetent nog att leda ett land och att man alltid bör rösta mot den men det är ju som du säger. Det politiska klimatet i Sverige är uselt, det handlar bara om att rösta mot och inte för något. Suxar på arslet.Chrille skrev:Den här leken har vi lekt förut och resultatet har varit ungefär som på högstadiet, dvs knallblått.
Tur att det finns annat folk än hojåkare, synd att det inte finns något riktigt trovärdigt att rösta på. Nu röstar man bara emot något istället för FÖR något som man kan tro på.
Nej, det vore som att byta motor i bilen. Man är skitnöjd med chassit och allt sånt men motorn går fan inte bra så då byter man den. Att man sen inte kan använda bilen medans bytet pågår är smällar man får ta ifall den funkar mycket bättre när den är klar.Chrille skrev:Va? Vore inte det lite som att elda upp ett ålderdomshem bara för att åldringsvården inte funkar som den ska?
Skapas det inte såna trådar varje dag?Neb Jones skrev:Haha, kanske dags för en debatt-tråd! Vem vill kasta den första stenen? Eftersom det finns så många som är uttalat emot nuvarande styre är det på sin plats att också förklara inom vilka områden förbättring kan ske, och framför allt hur de ska förbättras.
Jo, men innehållet är ofta 90% påhopp och inga sakliga argumentationer.honkiie skrev:Skapas det inte såna trådar varje dag?
Men Sossepack, ynkryggar, kommunistsvin och brunskjortor är väl sakliga argument?Neb Jones skrev:Jo, men innehållet är ofta 90% påhopp och inga sakliga argumentationer.
Det betyder inte att det skulle bli bättre i en tråd bara för att den heter debattråden.Neb Jones skrev:Jo, men innehållet är ofta 90% påhopp och inga sakliga argumentationer.
Kalla tråden för "den sakliga debattråden" då.honkiie skrev:Det betyder inte att det skulle bli bättre i en tråd bara för att den heter debattråden.
Gör ett inlägg i den nu dåMarkus skrev:Starta tråden nu.![]()
Biturbo skrev:Hmm..
Någon anledning har de ju naturligtvis.. Precis som att du har det för att rösta blått..
Men det är ju faktiskt den enskilde individens ensak och inget denne ska behöva förklara för någon..
Flamma77 skrev:Rött av princip, men nu har jag ju ändå bara skit att välja på så det blir BLAAAANKT!![]()
Bucho skrev:Lite debatt då...
Om löner!
Kan inte någon moderat tala om vad svenska arbetare skall göra för kunna få mat på bordet och tak över huvudet? Leva på socialbidrag eller ska de sänka sina löneanspråk?
Om man sänker löneanspråken kommer naturligvis östeuropeerna göra samma sak vilket skapar en lönesänkningsspiral. Lägre löner minskar köpkraften som sänker efterfrågan vilket pressar priserna nedåt. Lägre löner och priser medför att företagens omsättning och vinster minskar vilket sänker aktiekursen. Halveras lönerna får vi även räkna med ett börsfall på 50% eller mer.
Har inte ont av att folk som av olika anledningar har otur i livet, har en dräglig nivå, eftersom det inte går någon nöd på mig pga det. Känns inte heller som det är motiverat att höja klassklyftorna ännu mer.NSR_Martin skrev:-Rosen-, Blitzen, Brolle jr, denimblack, Dufva, Gottis, JonasSE, Klabbe85, Matin, Strongliquid
Har någon av er lust att ge mig en vettig förklaring till att rösta på rött? Har nämligen aldrig hört någon.
Master_ skrev:Typiskt sverige.. alla har en åsikt men ingen vill stå för den.."för det är minsan min ensak"
Jag röstar blått.. Och kan motivera det.. sådeså!!
Bucho skrev:Lite debatt då...
Om löner!
Kan inte någon moderat tala om vad svenska arbetare skall göra för kunna få mat på bordet och tak över huvudet? Leva på socialbidrag eller ska de sänka sina löneanspråk?
Om man sänker löneanspråken kommer naturligvis östeuropeerna göra samma sak vilket skapar en lönesänkningsspiral. Lägre löner minskar köpkraften som sänker efterfrågan vilket pressar priserna nedåt. Lägre löner och priser medför att företagens omsättning och vinster minskar vilket sänker aktiekursen. Halveras lönerna får vi även räkna med ett börsfall på 50% eller mer.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |