1994 ducce 900ss projekt.

thefatkid

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Hoj
2006, Yamaha R6
Hej tänkte börja med ett litet vinterprojekt med min fars 900ss. Tanken är att få till en streetfighter med rörram och v-tvin.

För det första ska jag försöka förminska baken lite grand och tänkte gör mina egna kåpor. Hade tänkt att använda något slags skum och fylla upp mellan passagerarsadeln och röret som löper under till den nedre delen av sadeln. Som jag sedan kunde forma lite som jag ville och sen lägga på glasfiber och tillslut kunna få bort allt när det är klart som en kåpa. Jag undrar om det finns någon guide eller om det är ens är möjligt att genomföra det jag tänkt mig?

För det andra ska jag köpa mig en ny framlykta och vill gärna ha förslag och idéer som skulle passa. Vart inne lite på att sätta dit en Honda motard kåpa med en lite större lykta och en mindre men vet inte hur det skulle passa.

Alla synpunkter och förslag är välkomna här under är lite bilder på hur hojjen ser ut nu den nedersta visar ganska bra vad jag vill åstadkomma med bakkåpan (mellanrummet man kan lägga saker i ska fyllas upp).

galleri

galleri

Plast & så har jag ingen koll på ta en aluplåt ,sota värm tills sotet är borta så är den glödgad ,mjuk & gör nåt av den det kliar inte & är mycket råare.Kul med Ducce jag ska börja fixa en ST4 när Kawan är klar men whatthefuck lyck till....

Plast & så har jag ingen koll på ta en aluplåt ,sota värm tills sotet är borta så är den glödgad ,mjuk & gör nåt av den det kliar inte & är mycket råare.Kul med Ducce jag ska börja fixa en ST4 när Kawan är klar men whatthefuck lyck till....

Jaa alu hade nog vart fetast men jag vill ju att sidorna ska vara någorlunda lika:rolleyes: Fast det kanske inte är är så svårt att göra likadana, skadar ju inte att prova iallafall. Tacksam för svaret:)

Last edited:
Japp lazareth hojarna är grymma sen var den andre duccesnubben schyst.Kul & se att han är ute i skogen å drar med den & inte bara nåt jävla showbygge.
Extra bra med tanke på att mitt nästa bygge blir på en Ducce ST4, ska bara plocka ihop kawan först..

en grogg på supersport,monster och superlight.
monoposto sadeln/kåpan är kolfiber fr superlight...

ok, jag har en streetfighter stukad 750 -95a men det sitter en typ racebakdel från ss tror jag och den har ju ingen passagerar sadel, tänkte fixa en bakkåpa så man kan skuttsa. har du tipps på någon snygg?

ok, jag har en streetfighter stukad 750 -95a men det sitter en typ racebakdel från ss tror jag och den har ju ingen passagerar sadel, tänkte fixa en bakkåpa så man kan skuttsa. har du tipps på någon snygg?
sorry för trådkapet -men det gäller samma cykeltyp ändå...
:tummenupp
Är den typad för passagerare? Annars får du typregga om den:gnissla
+med fotpinnar för passagerare = lågt avagssyst.

Om du vill skjutsa, tycker jag originalsitsen med "lock" för passagerarplatsen är ok.
Annars rensa bort alla kåpor bak, och använd originalsadeln endast.
Kräver dock en ombyggnad av baklyse/blinkers biten.

Eller leta bland befintliga arslen och bygg dit det du vill ha:)

Vet ingen duc eftermarknadssadel för två som är ok.
Tyska Kaemna har mycket duc delar annars...snäppet vassare än original.

sorry för trådkapet -men det gäller samma cykeltyp ändå...
:tummenupp
Är den typad för passagerare? Annars får du typregga om den:gnissla
+med fotpinnar för passagerare = lågt avagssyst.

Om du vill skjutsa, tycker jag originalsitsen med "lock" för passagerarplatsen är ok.
Annars rensa bort alla kåpor bak, och använd originalsadeln endast.
Kräver dock en ombyggnad av baklyse/blinkers biten.

Eller leta bland befintliga arslen och bygg dit det du vill ha:)

Vet ingen duc eftermarknadssadel för två som är ok.
Tyska Kaemna har mycket duc delar annars...snäppet vassare än original.

jag tittade lite på de vanliga typ r1 men jag tyckte den var lite för kantig för å harmonera med resten av hojjen, funderar lite på rsv mille bak men den kanske är för stor??
Eller kanske aprilia rs 125 98- men den kanske är för liten?? hehe
de hade ju varigt kul med en lite modernare bakdel för de höjjer ju intrycket på hela hojjen..... tycker ja.

Hade jag haft orginalsadeln så hade de ju kanske vart ett bra alternativ.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra