1993 vs. 1994, HJÄLP!

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
hej,

fick idag hem service manualen till min Suzuki RM125 -94. Dock e manualen från 1993 vilket ju får mig att tro att den e till den hojen. Nu lita på denna manualen eller ska jag skicka tillbaka den o skaffa en till rätt år?
Kan tilläggas att den till 1994 hittar jag bara i en samlingsbok för 80-250cc som innehåller x antal år.

Tack på förhand :tummenupp
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
Zenit skrev:
hej,

fick idag hem service manualen till min Suzuki RM125 -94. Dock e manualen från 1993 vilket ju får mig att tro att den e till den hojen. Nu lita på denna manualen eller ska jag skicka tillbaka den o skaffa en till rätt år?
Kan tilläggas att den till 1994 hittar jag bara i en samlingsbok för 80-250cc som innehåller x antal år.

Tack på förhand :tummenupp

74... 75... ahhaaaa (the conells) :D
 

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Ort
N:a Sthlm
Hoj
Husqvarnor
Zenit skrev:
hej,

fick idag hem service manualen till min Suzuki RM125 -94. Dock e manualen från 1993 vilket ju får mig att tro att den e till den hojen. Nu lita på denna manualen eller ska jag skicka tillbaka den o skaffa en till rätt år?
Kan tilläggas att den till 1994 hittar jag bara i en samlingsbok för 80-250cc som innehåller x antal år.

Tack på förhand :tummenupp
93-94 är väl nästan identiska hojjar,har för mig att man fick 93:ans manual till 94:an också, däremot -95 kom väl Keihinförgasaren och ny framgaffel.
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Hulkster skrev:
93-94 är väl nästan identiska hojjar,har för mig att man fick 93:ans manual till 94:an också, däremot -95 kom väl Keihinförgasaren och ny framgaffel.

tack för ett svar :) får hoppas på de ska ringa stället jag köpte den på imorn och höra va de har att säga
 

blic

Det som inte dödar...
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Söder om
Hoj
EXC525 SM
Menar du att det står 1993 i manualen. Det borde betyda att manualen är tryckt 1993 vilket är rimligt då årsmodellen är en -94a.
Manualen brukar tryckas i samma veva som nya årsmodellen lanseras.
-94orna släpptes förmodligen under hösten/vintern -93.
Alltså tryckår 1993.
Blev det rörigt?
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
blic skrev:
Menar du att det står 1993 i manualen. Det borde betyda att manualen är tryckt 1993 vilket är rimligt då årsmodellen är en -94a.
Manualen brukar tryckas i samma veva som nya årsmodellen lanseras.
-94orna släpptes förmodligen under hösten/vintern -93.
Alltså tryckår 1993.
Blev det rörigt?

Inte alls stämmer säkert har inte kommit loss att ringa försäljaren men ska göra de idag, han säger säkert samma..ville bara höra så de inte hade ändrats nåt viktigt och jag satt med fel manual då..
 

Kirreböna

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2007
Ort
Eslöv
Hoj
Yamaha R6 -99
Suzuki rm125 -93 service manual

Hej !
Läste att Zenit hade fått tag på en service manual till suzuki rm125 -93.

Har du händelsevis mätvärden på elsystemet med i den boken? Jag är i behov av information om motståndet i pick up, stator coil, ignition coil och även mätvärdena på cdi-boxen.
Är mycket tacksam för svar.
MVH Kirreböna
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top