1985, vilken hoj for RR ?

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Jag fundera liten... (japp, det händer faktisk)

Vilke hojar brugte man til RR på 80-talet ? Jag tänkar inte på "GP"-hojerne, men,... vilken som Svensson körde race på....

I 1986 var det väl gixxer, men innan ? Noen som har bilder från den tid ?

1985 kom väl den första gixxern? Så det var väl den då. Kanske GPZ eller FZ

Last edited:
Om man ville åka fort på den tiden var det väl 2-taktare som gällde. RD500 var ett alternativ. Var det RG Suzukis motsvarighet hette?
Snabbast rakt fram var ju annars GPZ900, den kom väl -84 har jag för mig. Det finns ju en anledning till varför Tom kör just den. :)

Om man ville åka fort på den tiden var det väl 2-taktare som gällde. RD500 var ett alternativ. Var det RG Suzukis motsvarighet hette?
Snabbast rakt fram var ju annars GPZ900, den kom väl -84 har jag för mig. Det finns ju en anledning till varför Tom kör just den. :)

Just det ja, det fanns ju tvitaktare på den tiden! Kallades fö för Tussilagohojar på den tiden det begav sig (dom var först i dikena på våren).

RG var Sukkans modell, helt riktigt.

Just det ja, det fanns ju tvitaktare på den tiden! Kallades fö för Tussilagohojar på den tiden det begav sig (dom var först i dikena på våren).

RG var Sukkans modell, helt riktigt.

Mjo,finns ju inte överdrivet många kvar,fick för övrigt försäkringsbolagen att ändra klassningen från som tidigare bara kubik och billigt som tusan om det var max 500cc.

Henrik

84 kom ju VF1000R, en hoj som låg 10 år före sin tid i design och prestanda.:D
V4 på 136hp, jag har haft tre stycken:)

Jupp, RD 350 Cup, hade en kompis som körde det :tummenupp Fö den enda av de nämnda hojarna som går att hitta utan att behöva leta ihjäl sig...RG500 är enormt sällsynt (tror det finns knappt 30 reggade i Sverige) och rätt knepig att hålla i trafik. RD500 växer inte heller på trän men annonser dyker upp då och då. NS400R med Rothmanskåpor är ju hur ball som helst men hur många finns i Sverige?

Körde inte Peter Linden CB 1100 R? En sån i originalskick brukar betinga en hel del. :D

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd