197 på 110 väg

Playingcrowd

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Hoj
Yamaha MT 09 2015
Ja visst var det dumt :kocko är så dj...a sur på mig själv att jag inte såg länsman.....någon som vet vad det blir för böter och spärrtid?

Aj då va otur :4skrika vet tyvär inte va det blir för böter eller hur länge körkortet blir indraget. Tog dom dig inte på plats ?

Jo det var 2 mc snutar som stoppade mig och dom sa bara att det går till åklagaren mer vet jag inte. Det var på Rv 40 vid gustavs källa ungefär.

Playingcrowd skrev:
Ja visst var det dumt :kocko är så dj...a sur på mig själv att jag inte såg länsman.....någon som vet vad det blir för böter och spärrtid?

Är 8 månaders spärrtid på den farten enligt trafikjuristens mall iaf.

den som stannar vid dessa omständigheter blir automatiskt av m kortet på livstid :huvet :huvet :huvet ironiiiiiiiiiiiiiiiii

Playingcrowd skrev:

Surt som fan. :(

Men hur gick det till egentligen? Motorväg alt. motorled? Stod de i en vägficka när du kom körandes och körde ifatt utan att du märkte det? Prickade de dig med laser, vinkade och varefter du faktiskt stannade?

/Olzki (Nyfiken)

Olzki skrev:
Surt som fan. :(

Men hur gick det till egentligen? Motorväg alt. motorled? Stod de i en vägficka när du kom körandes och körde ifatt utan att du märkte det? Prickade de dig med laser, vinkade och varefter du faktiskt stannade?

/Olzki (Nyfiken)
Det var på motorväg och dom stog på vägrenen och prickade mig med laser sen kom det ett gäng mc poliser och stoppade mig :mad: hade kanske kunnat dra därifrån men då hade det blivit vårdslöshet med om dom hade tagit mig....och det klarar jag mig utan.

KalleNorton skrev:
Läste inte du rubriken? "197 på 110 väg"

Ja och du påstår att det inte kan variera då? tycker det är en jävla skilnad om det är kl 5 på morgonen och inte en bil ute eller om det är en jävla massa bilar ute men de är väll en smak sak.

prulle skrev:
Ja och du påstår att det inte kan variera då? tycker det är en jävla skilnad om det är kl 5 på morgonen och inte en bil ute eller om det är en jävla massa bilar ute men de är väll en smak sak.
Hey, det var inte det jag syftade på. Att köra i 197 på 110-väg är inget att böla för.

KalleNorton skrev:
Hey, det var inte det jag syftade på. Att köra i 197 på 110-väg är inget att böla för.

Okej sorry missuppfatta dig och du missuppfatta mig (Det där kan inte ha varigt rättstavat. :va )

Nej hellre 197 på motorväg än 45 på utanför ett dagis/småskola om det är lite trafik på båda ställena.

prulle skrev:
Okej sorry missuppfatta dig och du missuppfatta mig (Det där kan inte ha varigt rättstavat. :va )

Nej hellre 197 på motorväg än 45 på utanför ett dagis/småskola om det är lite trafik på båda ställena.
Har du varit uppe i så hissnande hastigheter? Ja, jag menar 45Km/h. :hihi

Ett litet tips. Anmäl ditt nuvarande körkort stulet, då har du ju sedan två. Om polisen sedan tar ett av korten så har du ju kvar de andra. Om du då kör lagligt under spärrtiden så är ju risken liten att du blir stoppad, och blir du stoppad på typ rutinkontroll så kollar de ju kortet men oftast så brukar de inte kolla upp de genom datorn, alltså vet de inte att du egentligen är av me de.... Jag har i alla fall inte råkat ut för att de kollat kortet genom datorn....

*Micke* skrev:
Ett litet tips. Anmäl ditt nuvarande körkort stulet, då har du ju sedan två. Om polisen sedan tar ett av korten så har du ju kvar de andra. Om du då kör lagligt under spärrtiden så är ju risken liten att du blir stoppad, och blir du stoppad på typ rutinkontroll så kollar de ju kortet men oftast så brukar de inte kolla upp de genom datorn, alltså vet de inte att du egentligen är av me de.... Jag har i alla fall inte råkat ut för att de kollat kortet genom datorn....

Killen har redan fått tillbaks sitt körkort. :7peta

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...