193 cm lång hur funkar R1 och GSXR1000-05or

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Går i köptankar på en yamha R1 eller Gsxr1000 fårn 04-05, provsuttit men ej provkört. Hur upplever ni som är lite längre dessa hojar? Jag är 193 cm. sitter man som ett V och ser ut som en jätte bäbis eller funkar de?

Går de överhuvud taget skjutsa på dem?

Kör VTR 1000 nu och trivs rätt bra på den. Sitter behagligt.

säkert vart uppe förr men finns så många trådar om dessa hojar så tar år att leta igenom.

Erfarenheter på R1:an:

Man sitter som en jättebebis på ALLA sporthojjar... Men det fungerar riktigt bra på rettan faktiskt, enda kruxet är kåpglaset som skjuter all vind rakt upp i halspartiet på dig om du inte kysser tanken när du kör.

Skjutsa går alldeles utmärkt!

Hej har lite erfarenhet av Gsx-r 1000 -04, jag är 190 lång och sitter faktiskt ganska bra. Ok benvinkeln blir lite trång vid längre resor (typ 15 mil motorväg) men inte jättejobbig. Hade innan en Triumph Speed Triple och den upplevde jag som jobbigare att åka på, främst med hänsyn till det eviga blåsandet som det blir utan kåpor. Med gixxern har jag kört ca 200 mil på en knapp månad så jag kan inte påstå att körställningen hindrar mig allt för mycket.

Avseende skjutsning så är min sambo mycket förtjust i att åka med, i början tyckte hon att det var väldigt jobbigt att åka med, men nu påstår hon att hon sitter bra, vet inte om det beror på att hon faktiskt sitter bra, eller om hon bara är så glad i att åka.

Hoppas detta kan vara till lite hjälp

/Henrik

Jag är 186 och har provsuttit R1, GSXR1000, CBR1000RR och ZX10R.

Den jag satt bäst på var ZX10R och sämst CBR'n

Det handlade framför allt om benvinkeln i mitt fall.

Last edited:
Är 192 cm och känner inte att det är några problem R1:an.
Visst känner man av lite i rygg och axelparti efter långturer men på vilken sporthoj gör man inte det. Fast det är klart att detta kan nog bero på att jag inte har tränat på ett tag...

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back