Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Känner du med Gojdo (bodde utanför Södertälje förut)träffade han förra helgen han har ju flyttat ner till mina trakter. Köpt ett gammalt mejeri med säkert +10 i maxVed du vem hans polare Pettson är med???. Hursåm så jävligt coolt bygge så ska det vara
![]()
Han bodde i bottenvåningen på en villa på Lidingö då, det här var väl 85/86. Vi åkte några gånger den sommaren, vi hade en gemensam bekant, Sörbom.
Glömmer aldrig Gojdos hiskeliga framfart med sidvagnen inne i stan. Tittade man noga på tanken stod det Harry Danielson, fast med HD:s 20-tals typsnitt. Vänstersidan av tanken var svart efter en förgasarbrand som Gojdo hade släckt "Alldeles själv!"
Grymt ljud i tunnlarna. Raka rör och eldslågor ur HD.n vid motorbroms. Gojdos kompis i sidvagnen var vit i ansiktet ibland. Gojdo körde med vänsterhängd sidvagn precis som hojen i förstainlägget. Så du kan ju tänka dig skräcken för sidvagnspassageraren när Gojdo gick ut i mötande filen för att kolla om det var fritt att köra om

Jag hade min kawa trepip och var 18-19 på den tiden och var mäkta stolt att få åka med HD-killarna
Förstår att han flyttat från Sthlm, mest fyllt med plastiga trendängsliga vars liv utan själ är att sitta på Sandys och jämföra varandras mobiler. Finns inte plats för sköna typer längre. Även Cala tog ned skylten och flyttade HD-verkstan från Söder till Eskilstunatrakten. "Det är dags att flytta" sa han helt kort.
Bostadsrättsföreningen ville ha ett gym (eller var det spa

Last edited: