1926 år Harley m sidvagn i snömodd!?

Känner du med Gojdo (bodde utanför Södertälje förut)träffade han förra helgen han har ju flyttat ner till mina trakter. Köpt ett gammalt mejeri med säkert +10 i max:tummenupp Ved du vem hans polare Pettson är med???. Hursåm så jävligt coolt bygge så ska det vara:tummenupp

Han bodde i bottenvåningen på en villa på Lidingö då, det här var väl 85/86. Vi åkte några gånger den sommaren, vi hade en gemensam bekant, Sörbom.

Glömmer aldrig Gojdos hiskeliga framfart med sidvagnen inne i stan. Tittade man noga på tanken stod det Harry Danielson, fast med HD:s 20-tals typsnitt. Vänstersidan av tanken var svart efter en förgasarbrand som Gojdo hade släckt "Alldeles själv!"

Grymt ljud i tunnlarna. Raka rör och eldslågor ur HD.n vid motorbroms. Gojdos kompis i sidvagnen var vit i ansiktet ibland. Gojdo körde med vänsterhängd sidvagn precis som hojen i förstainlägget. Så du kan ju tänka dig skräcken för sidvagnspassageraren när Gojdo gick ut i mötande filen för att kolla om det var fritt att köra om :gnissla

Jag hade min kawa trepip och var 18-19 på den tiden och var mäkta stolt att få åka med HD-killarna

Förstår att han flyttat från Sthlm, mest fyllt med plastiga trendängsliga vars liv utan själ är att sitta på Sandys och jämföra varandras mobiler. Finns inte plats för sköna typer längre. Även Cala tog ned skylten och flyttade HD-verkstan från Söder till Eskilstunatrakten. "Det är dags att flytta" sa han helt kort.
Bostadsrättsföreningen ville ha ett gym (eller var det spa :dummer) i hans sköna Albert&Herbert-verkstad som stått i decennier.

Last edited:
Han bodde i bottenvåningen på en villa på Lidingö då, det här var väl 85/86. Vi åkte några gånger den sommaren, vi hade en gemensam bekant, Sörbom.

Glömmer aldrig Gojdos hiskeliga framfart med sidvagnen inne i stan. Tittade man noga på tanken stod det Harry Danielson, fast med HD:s 20-tals typsnitt. Vänstersidan av tanken var svart efter en förgasarbrand som Gojdo hade släckt "Alldeles själv!"

Grymt ljud i tunnlarna. Raka rör på och eldslågor ur HD.n vid motorbroms. Gojdos kompis i sidvagnen var vit i ansiktet ibland. Gojdo körde med vänsterhängd sidvagn precis som hojen i förstainlägget. Så du kan ju tänka dig skräcken för sidvagnspassageraren när Gojdo, gick ut i mötande för att kolla om det var fritt att köra om lastbilen :gnissla

Jag hade min kawa trepip och var 18-19 på den tiden och var mäkta stolt att få åka med HD-killarna

Förstår att han flyttat från Sthlm, mest fyllt med plastiga trendängsliga vars liv utan själ är att sitta på Sandys och jämföra varandras mobiler. Finns inte plats för sköna typer längre. Även Cala tog ned skylten och flyttade HD-verkstan från Söder till Eskilstunatrakten. "Det är dags att flytta" sa han helt kort.
Bostadsrättsföreningen ville ha ett gym (eller var det spa :dummer) i hans sköna Albert&Herbert-verkstad som stått i decennier.

Japp det var Gojdo han är lika galen fortfarande var med & körde på isen med 2 Jawa speedwaymotorer 1:a året på speedhelgen däruppe. Nu har han öppnat en liten affär/verkstad i Fellingsbro precis ovanför Eurowheels där han säljer lite fälgar mm & svetsar trasiga alu motorer mm.
Så klart värt ett stopp om du är ute & åker i sommar.
Eller om nån bor i trakten & har nåt trasigt här kommer hans visitkort:tummenupp

Bifogat

• SAM_2435.jpg
    SAM_2435.jpg
    128.8 KB · Visningar: 159
.... Gojdos kompis i sidvagnen var vit i ansiktet ibland. Gojdo körde med vänsterhängd sidvagn precis som hojen i förstainlägget. Så du kan ju tänka dig skräcken för sidvagnspassageraren när gojdo, gick ut i mötande för att kolla om det var fritt att köra om lastbilen :gnissla :dummer)........

Helt underbart! :D

Helt underbart! :D

Här har vi en Gojdo i hans nya affär + en liten Michigan lastare med våran polare Pettson i & en bild på Pettson i nåt grönt kan inte traktorer & sånt...

Bifogat

• P1040506.jpg
    P1040506.jpg
    146.1 KB · Visningar: 173
  • P1040512.jpg
    P1040512.jpg
    179 KB · Visningar: 169
  • _MG_1132.jpg
    _MG_1132.jpg
    151.9 KB · Visningar: 191
Det där är äkta bikers! :tummenupp
Borde k-märkas när nu managementkonsulter och webdesigners tagit över Söder.

Harley halvtopp, insug toppventil sidventil ut. Kallas även K-topp har jag för mig.

Hade en bekant, Gojdo, som for runt i Sthlm på 80-talet i en likadan i samma patinerade skick, också med sidvagn. Volvo B20-kolvar och körde som ett djur.

En kompis skröt om att han köpt en HD halvtopp.
Jag ville se.
Det var två krokiga rör och en handfull rostiga växellådsdrev.
Är insugsventilen en snarkventil på sådana?

Var förbi polaren ikväll och väl där var jag ju tvungen att visa han hojarnas motsvarighet till mad max. Första kommentaren var att han sett den i en tidning. Han satt därefter okontaktbar i några minuter(han gillar gamla fräna prylar) och bläddrade igenom tidningar och hittade den. Tog bilder på artikeln med telefonen om någon är intresserad av att läsa. Artikeln är från Gasoline nr.4 2008.

Riktigt ballt stuk på hojen!

harley1x.jpg

harley2.jpg

harley3l.jpg

harley4.jpg

Last edited:
Joe Bar Team IRL

index.php

Bifogat

• JoeBar_Eng.jpg
    JoeBar_Eng.jpg
    165.4 KB · Visningar: 224
Last edited:
Herreguud! vilken porrig hoj!:yoparty Lika finstämd och mjuk som en tysk amatörporrfilm inspelad i Rührområdets skitigaste källarlokal....:Bugar

Bodde granne med den där herren för några år sedan och kan bara intyga att hojjen är patinerad på riktigt. Den stod parkerad i cykelstället utanför året runt. Riktigt skönt ljud när de sparkade igång den mitt i vintern :)

postat via Statens telegrambyrå

BTW: Den ser nästan identisk ut som från tidningen som Kricke har tagit bild på lr?!?!:va

Kanske kan bero på att det är samma hoj, eller? ;)

Var förbi polaren ikväll och väl där var jag ju tvungen att visa han hojarnas motsvarighet till mad max. Första kommentaren var att han sett den i en tidning. Han satt därefter okontaktbar i några minuter(han gillar gamla fräna prylar) och bläddrade igenom tidningar och hittade den. Tog bilder på artikeln med telefonen om någon är intresserad av att läsa. Artikeln är från Gasoline nr.4 2008.

Riktigt ballt stuk på hojen!

Skön story, tack för att du langade in bilderna! :tummenupp

Last edited:
En kompis skröt om att han köpt en HD halvtopp.
Jag ville se.
Det var två krokiga rör och en handfull rostiga växellådsdrev.
Är insugsventilen en snarkventil på sådana?

På dessa 20-tals Harley halvtoppmodeller är det öppen stötstång och öppen vippa till toppventilen. Som du kan se på bilderna i tråden. Samma som HD:s 8-ventilare som jag länkat YT-film till några ggr.

Ser ut som en tomteverkstad när motorn går.

[YOUTUBE-ID]tZawh_6oyqc[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Här har vi en Gojdo i hans nya affär + en liten Michigan lastare med våran polare Pettson i & en bild på Pettson i nåt grönt kan inte traktorer & sånt...

Tack för rapporten! Kul att se att det verkar vara prima liv.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti