1900 mil på 11 dagar

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Jag tyckte 100 mil på en dag var nog:) 200mil på en vecka, sen var baken slut:)
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
IronButters e ett speciellt släkte .... fan var lite mör efter ca 30 mil svängväg ... å snabbfika i Falun sen 180 blås hem i regn (typ 10 mil torrt å tio mil regn) på rakare vägar :rolleyes:
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Enda sättet att hålla sig pigg länge på en sporthoj är att köra som en tokskalle. Vid lugn körning blir jag småtrött redan efter 10 mil. Därför körs det inte sporthoj mer här. Visst är det kul att rejsa med en sporthoj men man får inte oändligt med chanser att titta döden i vitögat utan förr eller senare skiter det sig på riktigt.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Har 152 mil som personbästa (ringen och hem på nuvarande gixxer) - gick förvånansvärt smidigt.

Men hojsuget fanns inte riktigt där på en vecka efter... :crash
 

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Mitt personbästa tog jag i maj, 125mil på 14 timmar. Från Rostock till några mil söder om Budapest på 1 dag. Passerade genom 4 länder. :crash

Hela resan körde jag på 5 dagar, 390mil.

Det var med Hayabusan, gick förvånandsvärt bra, trots stundtals värdelösa vägar i tjeckien.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Om man hade sponsring skulle jag gjärna åka 2000 mil på kort tid. det gäller bara att hålla en lagom hög snitthastighet.

Mitt rekord är 211 mil på 110h , -på trampcykel:banana
 

Sodan

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Sprint 1050 GT 2012
178mil på 23h, Paris-Stockholm är snabbaste. Ingick i en resa som var Stockholm-Malaga-Stockholm på tre veckor och körning genom schweiz. 800 mil totti.
 
Last edited:

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Gbg - centrala Tyskland 130mil
returen två dagar senare.
MC: Africa Twin
 

TNB

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450, BMW K1300R, Yamaha XT1200Z,
Förra gången jag och några kompisar var på Isle of Man så körde vi hem från Esbjerg, en sträcka på 130 mil
på 10 timmar, inkl. färja.
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Har 152 mil som personbästa (ringen och hem på nuvarande gixxer) - gick förvånansvärt smidigt.

Men hojsuget fanns inte riktigt där på en vecka efter... :crash

Körde du genom Danmark eller fuskade du och fick 45 minuters oförtjänt vila på färjan mellan Puttgarden och Rödby? :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Körde du genom Danmark eller fuskade du och fick 45 minuters oförtjänt vila på färjan mellan Puttgarden och Rödby? :)

Färjan. Och det var stopp för tankning var 20e mil...så egentligen var det ju rena viloresan. ;) Men ändå, 152 mil på trippen från Nürburg och hem.

Knävinkeln med uppflyttade racepinnar... :crash
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Färjan. Och det var stopp för tankning var 20e mil...så egentligen var det ju rena viloresan. ;) Men ändå, 152 mil på trippen från Nürburg och hem.

Knävinkeln med uppflyttade racepinnar... :crash

När jag kom till Ringen med hoj för ett antal år sedan fick jag lära mig den hårda vägen vad det innebär att köra så långt. Kroppen stelnar till och man blir trög utan att vara medveten om det själv. Jag ställde hojen utanför hotellet vid banan och skulle checka in. Pang - rätt vad det var låg jag på backen och blodet sprutade om fejan utan att jag hade fattat vad som hade hänt. Jag hade inte lyft foten tillräckligt högt om ens något när jag skulle gå upp på ytan vid entrén.

Alla planer på att köra första dagen efter ett par timmars vila ställdes in när jag insåg i vilket skick jag var. Sista biten innan Ringen medans det fortfarande var snabb väg hade jag tävlat med andra hojar, fast de hade bättre omdömme och gav upp rätt snart.
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Haha vilka hårdingar, Jag som gnällde att de blev för många mil per dag på våran resa nyköping trollstigen nyköping ca 200 mil på fyra dar snitt på 50 mil om dagen:)
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Haha vilka hårdingar, Jag som gnällde att de blev för många mil per dag på våran resa nyköping trollstigen nyköping ca 200 mil på fyra dar snitt på 50 mil om dagen:)


Ja men ibland kan det bli lite väl hårt...På hemresan från Ringen tog jag färjan från Kiel till GBG där det lindrigt sagt tokregnade. Jag har aldrig varit med om ett så kraftigt regn varken förr eller senare. När jag kom till Allingsås var jag beredd att ge upp och ta in på hotel, av alla ställen... Men tanken på att det kanske kunde fortsätta regna så hårt i dagar gjorde att jag valde att kämpa på...

När jag mötte lastbilar på vägen kastades det upp uppvattenkaskader IN i hjälmen. Jag stannade vid varje vägfik som ligger med ca 10 mils avstånd och spolade händerna som var helt stelfrusna utan känsel med varmt vatten. Det är inte helt lätt att få av och på genomblöta skinnhandskar. Jag var bergis att få lunginflammation på kuppen.

I trakten av Örebro avtog regnet till nästan ingenting. Det gick då att ligga i nästan 200 och det som hände var att värme från motor och avgassystem strålade så att det började kännas riktigt skönt om jag låg på tanken :) När jag kom hem var jag helt pigg igen och mådde som en prins utan att ens bli förkyld. Bacillerna dukade nog under av den tuffa resan :D

Fördelen med en sådan tur är att man tycker inte mer att det regnar på riktigt när man råkar ut för det :)
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Polarens farsa köpte en bmw körde 3000mil och lämnade tillbaka cykeln 2veckor senare. :tummenupp

...Känns som det blir fler mil för varje gång men en skön historia är det, han var nere i afrika en sväng.

...det måste vara runt 2000 förresten, en jävla sväng var det iaf och gubbarna på bmw blev lagom förvånade!
 
Last edited:
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top