190 eller 180?

Nr:18 skrev:
Man kan inte jämföra nån sorts "standardinställning" med en riktig grundinställning. Skiljer 2 klick från vad? Öhlins har inte svaret på hur din dämpare ska ställas in! Det finns för många okända variabler för att dom ska kunna veta det. Saker som påverkar dämpningsinställning: vikt, geometri på hojen, hårdhet på fjädern, tjocklek på oljan, när dämparen servades senast, förarens tempo, körstil, däckmärke,.......

Kan lägga till lite, men du fattar nog vad jag menar. Ta dej tid nästa gång du kör på bana och känn efter hur hojen beter sej, testa sedan att ändra en sak i taget, ganska snart kommer du att märka skillnad på rätt eller fel. Glöm ej att dokumentera allt du gör så att du inte skruvar bort dej helt.

Du har förstås helt rätt...Det jag ville ha var ett riktmärke så att jag inte var helt ute och cyklade...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top