180 lr 190

Kung Otto

Rutinerad förare™ Approved by GSXR1100R
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
En Svart
Hur många tävlar med 190bakdäck?De flesta kör med 180bak.Dagens effekt-starka och lättsvängda 1000cc hojar kräver mycke gummi i asfalten?Eller har jag fel.E där någon som vill sälja beg 190 rennsport lr något liknande?Lr byta
190 mot 180?PM:a mig isåfall.
Detta e ingen annons,utan allmänt snack om 190/180

Jag tror att 99,9% av de som kör 190 kör slicks, så de kanske du inte har så stor nytta av om du ska köra gata. Iof kan du ju skära dem själv...

Strider skrev:
Du kan leta efter Dunlops 190/60 som används av supersport/superstock 600 åkare. Flera STCC förare kommer att köra på Dunlop.

Visst fan! Hade glömt bort att de däcken är senaste innegrejen... :D

Glöm bara inte att sänka baken isf för att slippa se ut som en raggar-240...

oscar skrev:
Visst fan! Hade glömt bort att de däcken är senaste innegrejen... :D

Glöm bara inte att sänka baken isf för att slippa se ut som en raggar-240...
Mumlis kör med 190/60, dock behöver han inte sänka baken, det sköter sig själv om man är en stor grabb säger Mumlan.

Strider skrev:
Nej, Han har ballongdäcket, 195/70 tror jag det är i slicksutförande. Dunlops deimensioner är ibland outgrundliga. Undrar när Humlan kommer med 210/60R420 i depån? Fast det är klart, då måste han ha 16,5" überkitfälgar från tex PVM.
Fetast i depån :lol

Strider skrev:
Nej, Han har ballongdäcket, 195/70 tror jag det är i slicksutförande. Dunlops deimensioner är ibland outgrundliga. Undrar när Humlan kommer med 210/60R420 i depån? Fast det är klart, då måste han ha 16,5" überkitfälgar från tex PVM.
Den storleken kommer till nästa säsong. Då ska jag köra en MotoGP-hoj i ERF-serien :yoparty

Däcks-tråd? Ivfsh finns det här konkreta bevis jämfört med en olje-tråd, varvtider. Om varvtiden beror på ökad konfidens eller bättre grepp, who knows! :hihi

*/ ?>
Back