Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Blondie skrev:Min svåger har köpt en sv650s men beg 160 däck är ju inte så lätt att få tag på så nu undrar vi om man får på ett 180 däck?
Tacksam för svar.
//Blondie

Hornet_600 skrev:Visst...däcket går nog dit på fälgen och kanske får du dit alltihopa på hojen med utan att det tar i någonstans...MEN...att vingla iväg och ändra dimensioner på däcken på en hoj är INTE att rekommendera. Ett gäng tekniker som utvecklat cykeln har utgått från det som sitter på och fipplar du med detta så kan det gå illa. Köp orginal dimension.![]()
don_tomazo skrev:Jag tror inte det blir bra.
Eriksson.. skrev:Och 160 kan man få tag i billiga nya tack vare att många firmor har 1 år gamla liggandes eftersom det inte är så många som kör med det nu![]()
Blondie skrev:Inte alltid rätt bytte ner från 190 till 180 på bladen vilket gör sig bättre på bana
Blondie skrev:Min svåger har köpt en sv650s men beg 160 däck är ju inte så lätt att få tag på så nu undrar vi om man får på ett 180 däck?
Tacksam för svar.
//Blondie
Nja, kanske en tankevurpa från min sida, men jag upplever det som att däcket blir toppigare. Beror på däcket åxå (racedäck/spetsigt, touring/jämnrunt).2ono skrev:Så klartdetgår men däcket fårfaktiskt en plattare profil och kurvtagnings förmågan försämras och hojen blir klart mer spårkänslig.
Ett sporttouring däck nytt 160 kostar ca 1000 så de e väl bara att köpa
Blondie skrev:Inte alltid rätt bytte ner från 190 till 180 på bladen vilket gör sig bättre på bana
Blondie skrev:Tackar för alla svar.
Men finns det någon som prövat så vi kan få slut på gissandet?
mvh Blondie
TRX-joCCe skrev:Nja, kanske en tankevurpa från min sida, men jag upplever det som att däcket blir toppigare. Beror på däcket åxå (racedäck/spetsigt, touring/jämnrunt).
Såg en ducati med 5" el. 5,5" och 190. Den hade mönster så att den kunde läggas 90 grader. Däcket blev väldigt toppigt (d207).
Som sagt tidigare: köp och prova. Skiter det sig så är det bara att byta igen.
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |
|
|
Motorcycle Inferno #8
Den 5 september blir Laxhol... |