18" racing däck

djm står överst.gatdäck kan jag hitta men inte racedäck har 2 st mjcheljn slicks men dom är från 80 talet kanske inte det bäste att släppa ut på banan. mc är en moto guzzi lm ll 1980 före detta superbike har gått superbike j tyskland j början på 80 talet

Var hittar man däcken om det finns gott om dom? Det jag letar efter är 170-18 eller 180-18 bak och 120-16 fram. Har du några tips?

120-16 fram finns till fireblades från mitten på 90 talet så där skall inte vara några problem från samtliga stora däcksleverantörer, rena racedäck kan nog bli svårt dock vet ingen som tillverkar 16" slicks.

Bridgestone tillverkar 18" men 170-180 bredd är jag mer tveksam till, satt där verkligen så breda sulor bak original?

120-16 fram finns till fireblades från mitten på 90 talet så där skall inte vara några problem från samtliga stora däcksleverantörer, rena racedäck kan nog bli svårt dock vet ingen som tillverkar 16" slicks.

Bridgestone tillverkar 18" men 170-180 bredd är jag mer tveksam till, satt där verkligen så breda sulor bak original?

Du har huvudet på skaft som vanligt, var och kollade mitt gamla 18" bakhjul och det satt ju bara ett 150 däck där. Det gör nog livet lite lättare om man nu ska leta däck till det.

Avon har 120/70-16 och 150/70-18 tillexempel i racinggummi. Finns soft och medium, greppar bra. Kan köpas av proimp i borås men då finns det endast en gummiblandning ! då Avon enligt proimp inte gör olika raceblandningar men enligt engelska återförsäljare gör Avon det :va

Greppar olika också.

För baksula har även dunlop en riktig 18" feting som motsvarar ungefär 150.

Avon har även 170/60-18 och 180/55-18...

120 pund för framsulan och 160 pund för baksulan ett riktpris.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...