Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
no problemz prata med din ktm-handlare tror det även passar från vissa husabergare typ-03 å nyareMr_Mike skrev:Någon som vet ifall det går att få på cross fälgar och nav på en 660 04:a???
Mvh Mikael![]()
acura skrev:Måste man inte modifiera bromsoket eller schimsa ut skiva och ok?
peter the great skrev:no problemz prata med din ktm-handlare tror det även passar från vissa husabergare typ-03 å nyare
Mr_Mike skrev:Har fått tag på fälgar med 17mm fram och 25mm bak passar de eller???Mvh Micke
Lunkan skrev:Nope! Är väll 26mm fram!?!
Mr_Mike skrev:Någon som vet någon stans man kan hitta sådan info på nätet...
100% säker på 26 mm fram och 98% säker på 20 mm bak.Mr_Mike skrev:måste kolla upp detta... Någon som vet någon stans man kan hitta sådan info på nätet... Annars får jag väl åka till garaget... eller ringa min närmaste återfötsäljare...
///Micke
Spider skrev:100% säker på 26 mm fram och 98% säker på 20 mm bak.
MEN, ta och sök lite så kommer du att hitta ett par trådar som beskriver just det du håller på med. Du kommer att hitta allt du behöver veta. Du kan även kolla in dom trådar som beskriver motsvarande manöver gjort på en 625 SMC.
.
320-skiva fram då eller....?Mr_Mike skrev:det stämmer bra de... Va hos thorsson mc i vimmerby igår... Han sa att det är 26mm fram och 20mm bak... Han gav mig desutom ett kanon pris på
splitt nya exel fälgar med nav, ekrade, continental enduro dubbade däck, skivor, drev, slang och däck lås ca 10500kr splitt nytt... Ganska bra pris ELLER???
///Micke
Spider skrev:320-skiva fram då eller....?
OCH, ett litet tips vad gäller Excel/Talon, var noga med att kolla att högersidan/drevsidan hamnar i linje. Jag och en polare, båda har 625SMCs, köpte Excel/Talon och dom nav inkl. distanser som det skulle vara enl. katalog stämmer inte. Bromsskivesidan är perfekt men drevsidan stämmer inte som sagt. För det första skall drevet ett par tre mm ut (eller vad det nu var, kommer inte ihåg siffran just nu). Sen var den distans som följde med typ 5 mm för kort åxå så...... Och mig veterligt har din 660 samma sving etc som min 625'a.
Vad gäller priset så låter det väl bra, inte kanon men helt ok.
.
motardnisse skrev:Var det KTM egna distans som du hade, den ska tydligen kompensera glappet mellan vanliga svingen och supermotosvingen!
Spider skrev:Nix. Jag kör med Talondistanserna jag fick med 18/21'orna och en extra 5mm (har jag för mig) bricka. Då funkar det vad gäller svingen men jag tycker nog inte dreven spårar helt. Skitsvårt att se men ett par mm ut skulle jag nog vilja ha drevet på hjulet. Nu kör jag så sällan med 18/21 och iom att det är så lite så har jag inte gjort nåt åt det.
Menar du att KTM har distanser som funkar rakt av ? På ett Talonnav ? Har du nåt partnr ?
.
Jag kör med Talon/Excel både fram och bak p.g.a. att jag fick ett så larvigt bra pris på dom. Dom har ingen ryckutjämnare och sen så lär ju dessutom distansen vara avsedd för just Behr som du säger så..... Min egen lilla bricka får nog bli kvar.motardnisse skrev:.....Frågan är om vilken fälg du har i bak?
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |